INTERVJUJI

10. 9. 2012

Delirium X Tremens

Spraševal: Dejan Klančič
Odgovarjal: PONDRO

Italijani Delirium X Tremens so prav posebna death metal zasedba, ki se je pri ustvarjanju glasbe osredotočila na izdajanje konceptualnih albumov. Konceptualnost se pri njih izraža skozi glasbo, besedila ter tudi zunanjo podobo med njihovimi nastopi, ki je trenutno prilagojena aktualnemu studijskemu albumu iz lanskega leta. Kaj točno je kvartet želel povedati z Belo Dunum, Echoes From The Past ter številne druge zanimivosti lahko preberete v tem intervjuju. Na vprašanja je odgovarjal bas kitarist Pondro.

DEJAN: Začniva na začetku, začniva z imenom vašega banda. Kaj pomeni Delirium X Tremens in komu se je porodila ideja za takšno ime?
PONDRO: Delirium Tremens (alkoholni delirij) je bolezen, ki prizadene alkoholike zaradi abstinence od alkohola po dolgotrajnem čezmernem pitju. Na žalost mnogo ljudi v našem okolju trpi za to boleznijo.

DEJAN: Pred kratkim je slovenska death metal zasedba naznanila spremembo imena, ker je marsikdo zaradi tega imel napačne predstave o njihovi glasbi. Zakaj ste se vi odločili spremeniti ime iz Delirium Tremens v Delirium X Tremens?
PONDRO: Prvotno ime smo izbrali pred več kot desetimi leti. Toda nato smo odkrili, da isto ime uporablja tudi nek nemški band, zaradi česar smo se odločili, da na sredo vstavimo X.

DEJAN: Sedaj pa nazaj v sedanjost. Pred nekaj tedni ste nastopili v Komnu na Metal Mania Open Air 2012. Tvoji občutki, vtisi?
PONDRO: Metal Mania Open Air je bila za nas resnično dobra izkušnja. Gre za zelo dobro in profesionalno organiziran festival. In tudi Špela in Bišto ste resnično prijazna, predvsem pa se jima moramo zahvaliti za priložnost, da smo sploh lahko nastopili v Sloveniji. Kar pa se obiskovalcev festivala tiče … Slovenska publika nam je zelo pri srcu, slovenski metalci so pravi norci, ki ljubijo metal glasbo in se radi družijo s tujimi obiskovalci. Metal Mania Open Air je bil najboljši festival, na katerem smo kadar koli igrali.

DEJAN: Kako bi opisal festival? Obstaja v Italiji kakšen podoben temu slovenskemu?
PONDRO: Metal Mania Open Air je majhen, a zelo dobro organiziran festival. V Italiji obstajajo podobni festivali, na primer Sun Valley Metal Fest ali Armageddon In The Park. Toda v Italiji je zelo težko organizirati majhne festivale iz dveh razlogov. Ljudje dvignejo svoje riti samo, če igrajo Iron Maiden ali Metallica. Drugi razlog pa so birokratske ovire, ki otežujejo organizacijo festivala. Včasih je zelo težko pridobiti določene licence, ki so po vrhu vsega tudi zelo drage.

DEJAN: Prednosti in slabosti festivala iz tvojega zornega kota v vlogi glasbenika?
PONDRO: Dejansko ne vidim nobenih slabosti. Metal Mania Open Air bandu omogoča, da se predstavi novi publiki, promovira svojo glasbo, spoznava nove ljudi, nove glasbenike, popije velike količine piva in se enostavno zabava. Album

DEJAN: Konec lanskega leta ste izdali svoj drugi album Belo Dunum, Echoes From The Past. V kolikšni meri se album na besedilni ravni spopada s preteklostjo?
PONDRO: Vsa besedila na Belo Dunum so povezana s preteklostjo. Na albumu boš našel resnične zgodbe, legende, spomine in temačna dejstva iz preteklosti našega domačega kraja Belluno. Album govori o vojni v Dolomitih ter o smrti papeža Janeza Pavla I. po 33-dnevnem papeževanju. Na albumu boš našel tudi stare legende, ki so nam jih pripovedovali naši dedki in so jih oni prvič slišali od svojih dedkov. Album je poklon našemu mestu, naši zgodovini.

DEJAN: Zakaj ste se odločili za takšno tematiko?
PONDRO: Zanjo smo se odločili, ker menimo, da so zgodbe našega mesta zelo zanimive, ker želimo, da ljudje spoznajo te zgodbe, resnična dejstva. Zelo pomembno je namreč, da ljudje ne izgubijo svoje preteklosti, saj nas preteklost uči o sedanjosti in prihodnosti. Album predstavlja izkušnjo, ki povezuje elemente na glasbeni, vizualni in besedilni ravni, ki so za nas vsi zelo pomembni.

DEJAN: Torej si mnenja, da se danes lahko veliko naučimo na napakah iz preteklosti? Kakšen primer?
PONDRO: Kot sem že prej omenil, je zelo pomembno, da se ljudje učijo na preteklih napakah. Toda glavna težava je, da pri gledanju televizije ali branju časopisa vedno znova dobim občutek, da se ljudje ne želijo učiti iz preteklih izkušenj in da enake napake ponavljajo vedno znova. En primer: vsi vemo, kaj se je zgodilo z atomsko bombo v Hirošimi, kar pa večino držav dandanes ne odvrača od oboroževanja z jedrskimi bombami. Zakaj? Na albumu govorimo tudi o nesreči pri Vajontu. Državno podjetje je zgradilo jez na reki Vajont, čeprav se je vedelo, da je okolje zaradi nestabilnih gora za to neprimerno. Nihče se ni oziral na morebitne posledice, ko je nato prišlo do nesreče, je umrlo okoli dva tisoč ljudi. Toda dandanes se le redki še spominjajo te nesreče, gradnje jezov na podobnih območjih pa se nadaljujejo. Takšnih in podobnih primerov je še mnogo, ki potrjujejo, da se ljudje ne želijo učiti s pomočjo preteklosti.

DEJAN: Na albumu se nahaja pesem 33 Days Of Pontificate (Vatican Inc). Ko sem prvič prebral naslov, sem se nemudoma spomnil na Dana Browna in njegove romane. Tudi sam rad bereš tovrstno literaturo?
PONDRO: Iskreno, njegovih knjig ne berem. Poznam pa filmske uprizoritve njegovih knjig, ki so bile predvajane v kinematografih. Po resnici povedano, knjige takšne vrste me niti ne zanimajo. Raje berem zgodovinske knjige, še posebej zgodovinske knjige od industrijske revolucije do konca druge svetovne vojne.

DEJAN: Spregovoriva še enkrat o besedilih. Meniš, da je album zaradi njih konceptualen? Ima konceptualen album zate večji pomen?
PONDRO: Belo Dunum, Echoes From The Past je konceptualni album. Med vsemi pesmimi obstaja povezava, združeni v celoti pripovedujejo eno veliko zgodbo. Sicer pa radi delamo konceptualne albume, zato so tudi naše prejšnje stvaritve sledile temu duhu; tako EP Cyberhuman kot tudi prvenec CreHated From No_Thing sta konceptualna. V prihodnosti bomo nadaljevali po tej poti, za katero menimo, da je naša.

DEJAN: Lahko na kratko opišeš razliko med obema albumoma na besedilni in glasbeni ravni?
PONDRO: Besedila prvega albuma pripovedujejo zgodbo zdravnika, ki je obseden z večnim življenjem. Za doseganje svojega cilja pa je pripravljen prestopiti vse meje človeške narave. Glavna razlika med obema albumoma je torej vsebinska. CreHated From No_Thing je enkratno izhodišče za razprave o človeškem preziru, o ljudeh, ki pri doseganju zastavljenih ciljev ne poznajo meja, medtem ko Belo Dunum, Echoes From The Past pripoveduje resnične življenjske zgodbe naših prednikov.

DEJAN: Pred izdajo Belo Dunum, Echoes From The Past ste izdali single Drops Of Stone Of Italian Dolomitic Mountains, kar se v ekstremni metal sceni ne dogaja ravno pogosto. Kaj je botrovalo tej odločitvi?
PONDRO: Drops Of Stone Of Italian Dolomitic Mountains dejansko ni single, temveč je promo album z dvema pesmima, ki ga zastonj delimo na festivalih in koncertih, ki jih obiščemo. Na ta način še posebej izven meja Italije enostavno promoviramo svojo glasbo in ime.

DEJAN: Dobra ideja, mi je všeč! In kakšne odzive prejmete ponavadi?
PONDRO: Ne glede na odzive je to za nas res dober način promocije med metalci. Sicer pa so odzivi večinoma pozitivni, včasih pa tudi negativni, kar je povsem normalno.

DEJAN: To sedaj ni vprašanje, temveč kratka zgodbica o tem, kako sem jaz prišel do tega promo albuma in o dejstvu, da je svet resnično ena velika vas. Dva dobra prijatelja sta obiskala Metal Mania Open Air 2012, vrnila pa sta se z eno kopijo tega proma še zame. Povedala sta mi, da ste jih zastonj delili, zato sta vzela še enega zame. Seveda sem bil zelo vesel darila, kasneje pa me je razveselilo dejstvo, da je glasba na ploščku v skladu z mojim glasbenim okusom. Nato me je kontaktiral Darijan, če bi me zanimal intervju z vami, sedaj pa sva tukaj, se pogovarjava o tvojem bandu, glasbi …
PONDRO: In jaz sem ti poslal kopijo albuma za recenziranje in vse skupaj je tudi razlog, zakaj delimo promo albuma zastonj. Enako smo že delali ob izdaji prvenca, sedaj pa še z Belo Dunum. Razdelili smo jih nešteto na različnih festivalih kot so Wacken, Metalcamp, Party San, Kaltenbach in Metal Mania. V preteklosti smo že tudi obiskali določene koncerte samo z namenom promocije lastne glasbe. Menim, da če si »underground« band želi večje prepoznavnosti, je to dober način doseganja novih oboževalcev.

DEJAN: Na prej omenjenem promu ste objavili dve pesmi, ki se prav tako nahajata na albumu. V obeh pesmih je možno slišati za death metal nenavadno glasbilo. Katero je to? Gre morda za ksilofon?
PONDRO: Prva pesem na promo albumu je tudi prva pesem na Belo Dunum, Echoes From The Past. Kot si že sam pravilno ugotovil, smo na sredi pesmi uporabili ksilofon. Sicer pa smo na celem albumu uporabili vrsto za death metal neobičajnih glasbil, kot so violina, harmonika, kontrabas in seveda tudi ksilofon. Poslužili smo se tudi zborovskega petja, vsi ti elementi pa nam pomagajo pri ustvarjanju edinstvenega, lastnega zvoka. Vsa glasbila so nam hkrati pomagala pri ustvarjanju zvoka, ki v spomin prikliče preteklost in poslušalcu približa vzdušje iz oddaljenih časov.

DEJAN: Zakaj ste za promo album izbrali ti dve pesmi s tem posebnim glasbilom? Menim namreč, da ti pesmi nista ravno reprezentativni za studijski album.
PONDRO: Da ne? Ti dve pesmi smo izbrali, ker smo menili, da vsebujeta tipične elemente našega zvoka. Zanimivo, da meniš drugače, o tem bo treba zagotovo spregovoriti še besedo ali dve. Pondro

DEJAN: No, na eni strani imaš seveda prav. Obe pesmi imata ta tipičen zvok, toda po drugi strani sem na celotnem albumu pričakoval več ksilofona. Namesto tega pa ste uporabili druga glasbila, kar je bilo nekoliko drugačno presenečenje. Na podlagi tega bi si upal trditi, da bo vaša glasba ustrezala le tistim ljubiteljem death metala, ki niso preveč ozkogledi.
PONDRO: Tako je, Belo Dunum je death metal album za odprte ljudi. Za ljudi, ki imajo radi glasbo in imajo radi glasbena presenečanja. V tem oziru je Belo Dunum zagotovo prava izbira.

DEJAN: Sedaj pa vprašanje, ki se mi je porajalo, ko sem prvič videl naslovnico vašega aktualnega albuma. Tako kot glasba je tudi vaša oprava nekoliko nenavadna za dotični žanr. Kaj ste želeli izraziti z njo?
PONDRO: Želeli smo ustvariti nekaj edinstvenega. Nekaj, kar je povezano s preteklostjo naše dežele in zgodbami, ki so nam jih pripovedovali stari starši. Vseeno pa menim, da se niti po zunanji podobi niti glasbeno nismo preveč oddaljili od klasičnega death metala. Želeli smo ustvariti nekaj posebnega in enkratnega, kar bi v prvi vrsti razveselilo nas same, posledično pa bi se zdel koncept zanimiv tudi ostalim, ki poslušajo album in si ogledujejo slike. Upam, da smo bili pri tem uspešni.

DEJAN: Kar se mene tiče, ste opravili zelo dobro delo: album je zelo dober, vsekakor je drugačen, kar pa dandanes sploh ni več tako enostavno kot se zdi.
PONDRO: Tukaj nimam kaj dodati … Enostavno, hvala ti!

DEJAN: Malenkost, pa še kdaj. In še drugo vprašanje v tej zvezi. Na naslovnici ste nekoliko podobni norveškim ekstremnežem Vulture Industries, ki so v zadnjih letih Slovenijo obiskali že dvakrat. Jih poznaš? Obstaja kakšna povezava med vami?
PONDRO: Osebno jih poznam samo po imenu, nikoli jih še nisem videl v živo. Med našo in njihovo podobo ni nobene povezave. Na odru nosimo obleke, ki so jih naši stari starši nosili v tridesetih letih prejšnjega stoletja, ko so šli v gozd sekat drva ali delat na polje. Tudi naš način oblačenja spada h konceptu v zvezi z Belo Dunum, z njim še dodatno podčrtamo predstavljen koncept.

DEJAN: V komadu Artiglieria Alpina ste uporabili zanimiv uvod. Kdo je avtor tega dela? Gre morda za italijansko narodno pesem? Spominja me namreč na staro vojaško pesem ...
PONDRO: Uvod v Artiglieria Alpina smo napisali sami. V studiu so ga nato odpeli štirje, med njimi tudi naš pevec Ciardo. Ta intro je poklon tipični italijanski tradicionalni vojaški pesmi.

DEJAN: Ko ravno govoriva o vojni in zgodovini … Na političnem parketu je odprtih kar nekaj nerešenih vprašanj med Slovenijo in Italijo. Kaj meniš, kako ta odprta vprašanja bremenijo odnose navadnih ljudi? Ga lahko politiki dejansko ogrozijo ali celo uničijo?
PONDRO: Verjamem, da kar se je zgodilo v preteklosti, je sedaj zapisano v zgodovinskih knjigah in zato naj ljudje pozabijo. Danes smo vsi skupaj del Evrope in ne razumem, zakaj bi morala stara vprašanja bremeniti odnose med ljudmi ali državami. Vsi bi morali delovati skladno, se skupaj truditi za osebno rast, skupaj zbrisati pretekle napake, se iz njih učiti in jih ne ponavljati. Osebno imam zelo rad Slovenijo, Slovenci se mi zdite zelo prijazni in velikodušni, zato ne vidim razlogov za težave med Slovenci in Italijani.

DEJAN: Kateri so po tvojem glavni razlogi za obisk Slovenije? Obiščeš tukaj kdaj kakšen koncert? Koliko kilometrov je tvoj domači kraj sploh oddaljen od Slovenije?
PONDRO: Obstajajo številni razlogi za obisk Slovenije. Glavni je Ljubljana, kamor se odpravim, če iščem mir in spokoj. Ko sem v Ljubljani enostavno izklopim mobilni telefon in si napolnim svoje baterije. Všeč so mi Zmajev most, Park Tivoli in staro mestno jedro. Slovenija ima najboljše pivo na svetu, Laško, in tudi hrana mi je zelo všeč. Sicer pa obstaja še kar nekaj krajev, ki se jih splača videti, kot na primer Predjamski grad in Postojnska jama. Slovenci ste zelo gostoljubni in smešni, metalci ste pa pravi norci. Živim tristo kilometrov stran od Slovenije, kar je za obiskovanje koncertov po pravici povedano zame predaleč. Toda včasih pa rečem, da če bi se moral kamor koli izseliti iz Italije, bi se zagotovo preselil v Slovenijo.

DEJAN: Po večkratnem poslušanju vašega aktualnega albuma sem prišel do zaključka, da ta vsebuje zelo posebno atmosfero (predvsem zaradi nenavadnih glasbil), ki jo je težko prenesti na oder. Kaj meniš o tem?
PONDRO: Kar si povedal, povsem drži. Iz tega razloga uporabljamo med nastopi v živo posnetke, s katerimi poskušamo poustvariti vzdušje z albuma. To se nam zdi najpomembnejše. Iz tega razloga na odru tudi nosimo ta oblačila.

DEJAN: Za zaključek albuma ste se odločili posneti sedem kratkih pesmi, šest jih je dolgih samo sedem sekund, zadnja pa nekaj manj kot minuto in pol. Zakaj niste raje posneli eno daljšo pesem? Ima številka sedem za vas kakšen poseben pomen? Tiči za vašo odločitvijo morda kakšna druga ideja?
PONDRO: Album smo zaključili s skrito pesmijo z naslovom Il Respiro Della Montagna. Prevod tega bi se recimo lahko glasil Mountain Breath (»dih gora«). Številka sedem za nas nima nobenega pomena, gre povsem za naključje, ki smo ga prvič odkrili s tvojo pomočjo, res zanimivo … Sicer pa lahko med poslušanjem zadnje pesmi opazuješ gore in poskušaš začutiti njihovo dihanje. Poskusi!

DEJAN: Mogoče bom pa res poskusil. In zakaj te zadnje pesmi niste uvrstili na seznam poleg ostalih?
PONDRO: Zato, ker predstavljajo darilo za poslušalca in kot se za darilo spodobi, mora to biti presenečenje.

DEJAN: Počasi se približujeva koncu intervjuja. Če ne želiš, ti na naslednje vprašanje ni treba odgovoriti … Tvoje mnenje o Berlusconiju? Spolni heroj, pokvarjen politik ali kaj drugega?
PONDRO: Bolje, da ne odgovorim na to vprašanje, saj ne poznam dovolj grdih besed, s katerimi bi lahko zapolnil svoj odgovor …

DEJAN: Še kakšne zadnje besede?
PONDRO: Kaj naj še povem? Najlepša hvala tebi za vprašanja, za podporo in za mnenje o naši glasbi. Ljudje, kot si ti, dajejo bandom, kot smo mi, moč za ustvarjanje! Tale intervju je bil najboljši, kar sem jih kdaj koli imel. Lep pozdrav vsem slovenskim ljubiteljem naše glasbe, našim prijateljem in vsem norim metalcem, ki smo jih srečali na naši poti. Če bi radi pobliže spoznali našo glasbo, obiščite našo spletno stran ali nas poiščite na Facebooku. The wind of the Dolomites will blow on you!

 

ZADNJE OBJAVE
Intervju
12. 3. 2024
The Stone
Intervju
15. 12. 2023
Fleshless
Intervju
27. 9. 2023
Terminal Disease
Intervju
13. 9. 2023
Snøgg
Intervju
5. 9. 2023
Moonlight Haze
Intervju
25. 8. 2023
Cvinger
Intervju
7. 8. 2023
Šakal
Intervju
7. 8. 2023
Šakal (ENG)
KONCERTI & FESTIVALI
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija
30. 3. 2024
Cvinger, Samperium
HABitat, Slovenj Gradec
31. 3. 2024
Replicant, Anachronism, Siderean
Klub Gromka, AKC Metelkova mesto, Ljubljana