INTERVJUJI

27. 11. 2020

Snovalci slovenske metal scene: On Parole Productions

Spraševal: Dejan Klančič
Odgovarjal: MATIJA

Ime intervjuvanca: Matija Prnaver
Ime založbe: On Parole Productions
Lokacija delovanja: Slovenija
Glasbena zvrst/žanr: metal
Kontaktna e-pošta: matija@on-parole.com
Spletna stran: https://www.on-parole.com/
Facebook: https://www.facebook.com/On-Parole-Productions-96225856696/

 

DEJAN: Preden si se podal na založniška pota, si deloval kot novinar za najstarejši slovenski spletni novičarski metal časopis. Tvojega delovanja pri Paranoidu se bova danes še dotaknila, zato kar začniva pri tvoji založbi. Je ta povsem tvoja? Kdaj in s kom si jo ustanovil?

MATIJA: On Parole Productions sva s Petrom Gregorcem, vašim bivšim urednikom, ustanovila konec leta 2001. Sem vodja On Parole, sicer pa ni važno, ali je založba »moja« ali »tvoja«, mora biti naša, eden izmed stebrov scene, saj je s tem namenom tudi bila ustanovljena.
 
DEJAN: Je to tudi razlog, da je vaš nabor bandov tako zelo pester? Konec koncev kakovosten metal ni omejen na en žanr?

MATIJA: Brez dvoma, kakovosten metal ni žanrsko omejen in na On Parole smo do sedaj izdajali žanrsko zelo različno glasbo. Vsa ta »univerzalnost« je dandanes preveč za butično založbo, zato želim in morda tudi moram On Parole usmeriti v ožji segment glasbe.

DEJAN: Kaj pa so bili v začetku novega tisočletja tisti razlogi, ki so vodili k ustanovitvi?

MATIJA: Za Crematory, prvi Sarcasm album, izdan leta 1989 v 3000 izvodih na kaseti in neponovljivo razprodanih, smo ugotovili, da si zasluži ponovno izdajo na CD-ju. Tako je bilo odločeno in tudi storjeno.

DEJAN: Kako je založba dobila svoje ime?

MATIJA: Po večtedenskem brainstormingu in kombiniranju vseh možnih besednih zvez mi je prišlo na misel On Parole. Ne vem, od kod, ampak popolnoma možno, da z naslova Motörhead albuma. On parole oziroma »pogojna« predstavlja nekaj nesigurnega, nekaj na preizkušnji. Glede ne to, da poslovno nisem imel pojma, kaj počnem, se mi je On Parole zdelo primerno in kul!

DEJAN: Danes deluješ sam ali v ekipi? Kdo ti pomaga oziroma s kom sodeluješ?

MATIJA: Skozi vsa leta sem bil preveč solerja, kar ni dobro. Danes stremim k temu, da On Parole postane drzen in kreativen kolektiv.

DEJAN: Na spletni strani založbe je možno najti seznam bandov in seznam izdaj. Kakšna je razlika med enim in drugim seznamom oziroma kakšne načine sodelovanja ponuja založba On Parole slovenskim bandom?

MATIJA: Res si šel gledat stran založbe? Hvala za obisk tega zapuščenega otoka, ki mu bijejo zadnje ure online življenja. Založbe se jasno da ukvarjajo z založništvom, ampak ker je On Parole majhna založba, smo pripravljeni pomagati, če le lahko, tudi na drugih področjih.

DEJAN: Kako redno izhajajo novi izdelki pod imenom On Parole? Se pri tem držiš kakšnih omejitev? Recimo samo 2 izdaji na leto?

MATIJA: Izhajajo neredno, odvisno od tega, koliko zanimive glasbe najdemo in koliko lahko v nekem obdobju investiramo v založniške projekte. To nameravamo spremeniti, za leto 2021 si zastavljamo drznejše cilje.
 
DEJAN: Si lahko bolj natančen. Boste začeli izdajati tudi tuje bande? Kako drznejši boste?

MATIJA: Nikoli se nismo namerno omejili na slovenske bande, a je tako naneslo, da sta bili edini izjemi avstrijski Carignan in hrvaški True. Tudi v prihodnosti nameravamo biti geografsko neobremenjeni, res pa je, da je najlažje sodelovati z ljudmi, ki so tako blizu, da se lahko z njimi usedeš za isto mizo. V leto 2021, na dvajseto obletnico delovanja, gremo neobremenjeni s preteklostjo, na vse ali nič.

DEJAN: Slovenski metalski trg je mali, a vedno znova se najdejo bandi, katerih studijski prvenec ravno pri On Parole ugleda luč sveta. Kako pomembno je tebi, da bandom pomagaš pri njegovih prvih korakih?

MATIJA: Pomoč pri prvih korakih je velikokrat nehvaležno delo. Naj bandi najprej pomagajo sebi, kasneje bodo ali bomo pomagali tudi ostali akterji na sceni.

DEJAN: Ali po vseh teh letih še zmeraj močno čutiš potrebo in veselje do svojega dela ali ti je na določeni točki že vse postalo povsem rutinsko?

MATIJA: Temu delu namenjam večji del svojega življenja in svoje strasti. Rutine pridejo same od sebe in poenostavijo ponavljajoče se ali dolgočasno delo.
 
DEJAN: Bi želel kateri koli band posebej izpostaviti? Zakaj ravno tega?

MATIJA: Težko vprašanje. Za vsakim bandom, s katerim sodelujemo ali smo sodelovali, je neka zgodba. Pozitivna ali negativna, spominjam se vseh teh zgodb, ampak res ne vem, o kateri naj pišem kot odgovor na to vprašanje.
 
DEJAN: Če je tako, pa mi dovoli, da bom jaz nekoliko konkretnejši. Dotakniva se Srd, ki so pri vas izdali prvenec Smrti sel, se nato za izdajo split EP-ja s Shining selili k The Sinister Initiative in so zdaj spet nazaj. Kar me pa dejansko zanima: kakšno so občutki, ko band raste in veš, da si tudi ti posredno ali neposredno k temu pripomogel?

MATIJA: Sproščenost, dobro je bilo narejeno ...
 
DEJAN: Po drugi strani pa so svoje zadnje tri albume pri vas izdali Metalsteel, kar pomeni, da založba On Parole le ni namenjena samo malim ali neznanim bandom na začetku svoje poti. Kje so torej vaše močne točke?

MATIJA: Delujemo kot »resna« založba, kar se tiče distribucije, promocije ... in hkrati ohranjamo oseben, dostikrat tudi entuziastičen odnos do našega poslanstva.
 
DEJAN: Ali morajo bandi izpolnjevati kakršne koli posebne pogoje, da lahko sodelujejo z On Parole?

MATIJA: Posebnih ne ... Pričakujemo pa tisto, kar pričakuje vsaka založba, torej kakovostno glasbo in pripravljenost na resno delo.

DEJAN: Že kar nekaj let je založba On Parole tesno povezana z našima Dihurčkoma, saj lahko vstopnice za večino njunih koncertov dostikrat kupimo ekskluzivno samo pri On Parole. Glede na aktualno koronakrizo me zanima, v kolikšni meri, če sploh, je ta vplivala na delovanje in prihodke založbe?

MATIJA: Na prihodke iz založniške dejavnosti v tem, da ni prodaje nosilcev zvoka na turnejah. Prihodkov iz predprodaje vstopnic in dela na prireditvah ni več.
 
DEJAN: Pa si sicer kdaj v preteklosti še kako drugače sodeloval pri organizaciji koncertov?

MATIJA: Leta nazaj, ko je domača metal underground scena ružila po mladinskih centrih in vaških kulturnih domovih, sem za On Parole bande delal kvazi booking (beri: poklical z besedami »Imam nek band, ki je dober in bi rad igral tudi pri vas.«). Ko to ni šlo več, smo par koncertov naredili v lastni režiji. Iz te dejavnosti sem se odstranil namerno ter čas in energijo usmeril v tisto, s čimer se ukvarjam še danes.
 
DEJAN: Pa se je zaradi krize kaj povečala prodaja merchandisea in nosilcev zvoka?

MATIJA: Po izkušnjah iz naše spletne trgovine se je prodaja dvignila takoj po odpovedih koncertov in festivalov. Ljudje so nekaj za to namenjenega denarja porabili za merch in nosilce zvoka. To ni moglo trajati večno in trenutna realnost je takšna: ni turnej, torej bandi ne morejo iti po klubih promovirat svojih novih plošč in s tem povečevat prodajo tako nosilcev zvoka kot merchandisea. Slednjega se največji del proda prav na turnejah.

DEJAN: Se strinjaš s trditvijo Simona Cukjatija, da so tradicionalni nosilci zvoka, kot sta vinilna plošča in zgoščenka, stvar zgodovine? Ali to bolj drži za komercialne oblike glasbe, medtem ko s(m)o metalci še vedno zapisani tej plastiki?

MATIJA: Tega ne trdi samo Cukjati, saj se smrt nosilcev zvoka napoveduje že leta in leta. S tem se ne strinjam, vsaj kar se tiče neodvisne produkcije. Ne bom težil s statistikami in razlogi, zakaj so nosilci zvoka še vedno prisotni in v velikih količinah proizvajani tudi dandanes. Vsakemu svoje, gospod Cukjati je verjetno med tistimi, ki poslušajo mp3-je na svojih slušalkah, jaz in še marsikdo pa vstavi nosilec zvoka v svoj Hi-Fi.
 
DEJAN: Glasbena oziroma metal industrija je tako rekoč cvetela, nakar se je zgodila korona. Kaj meniš, kako dolgo še lahko bandi, organizatorji in založbe vztrajajo v teh negotovih časih, ki jih trenutno doživljamo? Kdo bo po tvojem najprej potegnil kratko v tej verigi?

MATIJA: Kratko smo že potegnili in to vsi, ki smo kakor koli povezani s to industrijo. Najprej verjetno pomislite na glasbenike, festivale, klube, ampak vpliv teh restrikcij je delo in zaslužek odžrl tudi varnostnikom, čistilkam, šoferjem, natakarjem ... Torej ljudem, ki ne delajo v glasbeni industriji, ampak so od nje tako ali drugače odvisni.

DEJAN: Brez glasbe oziroma umetnosti nasploh je življenje zelo pusto. O tem ne rabiva debatirati oziroma razglabljati, menim, da se v tej zvezi povsem strinjava. A zdaj morda nekoliko provokativno vprašanje: vidiš v tej krizi morda kar koli pozitivnega? V smislu, da bodo preživeli samo najmočnejši?

MATIJA: Ta »kriza« oziroma posledični ukrepi niso za kulturo in umetnost prinesli popolnoma nič dobrega. Če pogledamo stran od svojega zelnika, vidimo zaprta ali okrnjeno delujoča gledališča, galerije, muzeje, kinodvorane, kulturne domove ... Kar se tiče alternative, pričakujem, da bo preživelo dovolj institucij, da bo v roku enega leta scena delovala vsaj približno normalno. Vedno preživijo samo najmočnejši, moč pa lahko izvira iz denarja, predanosti, trme, iznajdljivosti, prilagodljivosti ...

DEJAN: V kakšnem bandu nikoli nisi deloval, ali pač?

MATIJA: Imam namišljen noise band Nesrečno otroštvo. V otroštvu nisem imel namišljenih prijateljev in to praznino v odrasli dobi zapolnjujem z Nesrečnim otroštvom.

DEJAN: Si pa bil, kot sem že uvodoma povedal, novinar za Paranoid. Bi želel povedati, kako pa se je zate začela ta zgodba? Si bil od vsega začetka zraven?

MATIJA: Pridružil sem se kot četrti, konec leta 1998. Takrat smo že pisali članke, ki so bili na voljo za branje ob »otvoritvi« marca 1999.

DEJAN: Katera področja metala si takrat pokrival?

MATIJA: Univerzalec, kot vedno.

DEJAN: Kako ste v začetku tisočletja sploh dostopali do različne glasbe oziroma založb?

MATIJA: Vsak približno resen medij je takrat od založb, s katerimi mu je uspelo vzpostaviti sodelovanje, dobival promo CD-je po pošti. Kmalu zatem so prišle digitalne oblike posredovanja glasbe in tako ostaja tudi danes.

DEJAN: V tej zvezi je danes zagotovo nam novinarjem dosti lažje? Pa je situacija zaradi tega tudi boljša? Ali ti je bolj všeč načelo »manj je več«?

MATIJA: Prav nič ni boljše, kvečjemu slabše. Kdor je želel priti do glasbe oziroma nove glasbe, je z nekaj truda tudi prišel do nje. Vedno. Danes mp3-ji frčijo po luftu v upanju, da pristanejo na uho samooklicanih glasbenih novinarjev, ignorantske kaste, ki se več kot z glasbo ukvarja sama s seboj.

DEJAN: V tvojem odgovoru ni težko zaznati določene kritike, a vseeno ne mislim v tej smeri vrtati dalje. Bom pa rekel takole: po mojem bi moral vsak novinar slediti glasbi, ki ga tudi osebno zanima, saj sicer ne bo izkazal pravega odnosa oziroma interesa in bo posledično delo opravil površno. Kaj meniš?

MATIJA: Če nekdo nima odnosa in interesa do nekega dela, naj se ga ne dotika. Idealno je, da se »zasebni« in »službeni« interesi pokrivajo, vendar kadar temu ni tako, to ne sme biti izgovor za slabo opravljeno »službeno« delo.
 
DEJAN: Kaj te pa pri tem delu najbolj veseli?

MATIJA: A veš, da ne vem ... Rad delam to in pač delam.

DEJAN: Kaj te je pri tvojem delu najbolj presenetilo?

MATIJA: Presenečenja so bila negativna. Dajva ohraniti ta intervju v pozitivnem duhu.

DEJAN: Je imel kateri band kdaj kakšno zahtevo, ki je nikakor nisi želel izpolniti?

MATIJA: Ideje vseh kreativnih ljudi gredo zlahka v nebo ... To obožujem, a žal večinoma presegajo budget plačnika.
 
DEJAN: Imaš na svojem seznamu želja morda še kakšen band, ki bi ga rad predstavil slovenski publiki?

MATIJA: Nesrečno otroštvo.

DEJAN: Kaj bi priporočal mladim bandom, ki se zanimajo za izdajo svojega prvega ploščka?

MATIJA: Poskrbite, da je na tem ploščku zares najboljše, kar lahko napišete in posnamete. Vprašajte se še, ali je vaša glasba dovolj zanimiva in izvirna, da ne bo utonila v luži povprečnosti.
 
DEJAN: Bi za konec želel izpostaviti kateri koli projekt, ki je trenutno v pripravi?

MATIJA: 4. decembra bomo izdali drugi album od Srd, naslovljen Ognja prerok. To je za založbo in za band pomemben projekt, zato vanj vlagamo veliko časa in truda. Upamo, da bo to izdajo podprl tudi Paranoid.

DEJAN: Zagotovo!
 

SORODNE VSEBINE:
ZADNJE OBJAVE
Intervju
12. 3. 2024
The Stone
Intervju
15. 12. 2023
Fleshless
Intervju
27. 9. 2023
Terminal Disease
Intervju
13. 9. 2023
Snøgg
Intervju
5. 9. 2023
Moonlight Haze
Intervju
25. 8. 2023
Cvinger
Intervju
7. 8. 2023
Šakal (ENG)
Intervju
7. 8. 2023
Šakal
KONCERTI & FESTIVALI
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija
30. 3. 2024
Cvinger, Samperium
HABitat, Slovenj Gradec
31. 3. 2024
Replicant, Anachronism, Siderean
Klub Gromka, AKC Metelkova mesto, Ljubljana