PARANOIDE

25. 8. 2017

Prve ne pozabiš nikoli

Še zelo dobro se spomnim, kako sem v otroštvu oziroma mladostništvu začel spoznavati prve bande, ki so se vrteli v domačem predvajalniku več kot samo eno pesem. Šlo je za bande, ki sem jih spoznaval preko njihovih celotnih albumov, s čimer se mi je celostno začel odpirati glasbeni svet, v katerega sem vstopal izredno previdno in počasi. Način spoznavanja bandov je od takrat do danes ostal nespremenjen, le poglobil se je, že od samih začetkov mi je bilo v interesu, da band spoznam v celoti in ne samo v zametkih skozi njegove hite. Seveda so bili hiti tisti, ki so poleg priporočil prijateljev vodili do tega, da se je interes sploh vzbudil, vendar predstavlja to dejstvo neizogibno okoliščino, če izhajamo iz tega, da so »hiti« glavne prodajne točke banda kot blagovne znamke.
A pod črto je povsem vseeno, kako se je kateri koli album znašel v mojih rokah, v mojem glasbenem stolpu in zadnje čase zmeraj pogosteje v predvajalniku Winamp. Pomembno je, da sem kljub mnogim preteklim letom še naprej ostal glasbeni navdušenec, saj mi ta umetniška zvrst najbolje napolni baterije, vzdržuje visok nivo dobrega razpoloženja in tega tudi dvigne, ko ni na najbolj zavidljivi ravni. Osebno sem namreč zmeraj znova frapiran, ko srečam ljudi brez osebnega odnosa do glasbe, ki to obliko umetniškega izražanja bežno konzumirajo preko radia na poti v službo ali ob delu. In čeprav nimam nič proti komercialni glasbi, je vseeno treba reči: »Gospod, odpusti jim, saj ne vedo, kaj počnejo.«
Kakovostno glasbo torej redko spoznavamo preko radijskih postaj, se pa te dodobra odzivajo na obstoječe trende, kar torej ne pomeni, da kakovostne glasbe tam ni. Trendi na eni strani in nostalgija na drugi strani so tipke, na katere v glavnem igra ta medij, zame pa je to pomenilo, da sem zadnje čase zmeraj pogosteje začel prihajati v stik z nekoč množično konzumirano glasbo tudi izven običajnih okvirjev. In glavna pozitivna reč, ki sem jo v tej zvezi opazil? Čeprav so se glasbene preference z leti močno spreminjale, čeprav leži današnji glasbeni fokus večinoma na povsem drugačni glasbi, me tiste v mislih zakopane preference od včasih še zmeraj pritegnejo in iz drobovja na plano potegnejo tiste pozabljene občutke, ki sem jih nekoč tako zelo rad zadovoljeval. Zaradi čustev se torej kljub miselnemu razvoju nisem premaknil daleč stran od izhodišča.
Toda nič hudega, to je nekaj povsem naravnega. Ljudje smo resnično čudna bitja. Sposobni smo zavreči nekaj, kar nam je dolgo predstavljalo oporo in stanovitnost v življenju. A šele, ko začnemo pozabljeno ali zavrženo pogrešati, vidimo, koliko nam dejansko pomeni. Pa naj bo to star pulover, avtomobilček, nekoč ljubljena oseba ali v našem primeru glasba. Če torej to misel še nekoliko razširim za primerjavo, ki se nekako ponuja samo po sebi, lahko trdim, da je glasba kot ženska. S tabo se stara, se ti prilagaja, a hkrati zaradi novejših izkustev in izkušenj z drugimi kaže nove in včasih neodkrite plati. Nekoč zavrženo iz dolgčasa ali muhavosti se v soju nove luči izkaže kot izredno zanimivo ali pa kot tisto »ta pravo«. Ne glede na eno ali drugo čustva odločijo o tem, da staro ljubimko ponovno spustimo k sebi pod odejo. Tu in tam se človek namreč spogleduje s kakšno mlajšo, ki navidezno ponuja vse to, kar se nam zmotno zdi, da pogrešamo, a tovrstne avanture so v glavnem le kratkoročne narave. Če se moramo moški »znoreti«, kakor to radi po ljudsko poimenujemo, da se lahko dokončno ustalimo pri eni ženski, potem tudi za glasbeno izkustvo velja, da si je treba nabrati določeno kilometrino, da spoznamo, katera nam ustreza kot sloviti pokrov na lonec. A prve človek zagotovo ne pozabi nikoli!

KONCERTI & FESTIVALI
22. 10. 2017
Infected Rain
Explosiv, Gradec, Avstrija
22. 10. 2017
Anathema, Alcest
Kino Šiška, Ljubljana
23. 10. 2017
Orden Ogan, Rhapsody of Fire, Unleash The Archers
Explosiv, Gradec, Avstrija
24. 10. 2017
Au-Dessus, Svarta, Amer
Explosiv, Gradec, Avstrija
25. 10. 2017
Gideon, Burn Fuse
Orto Bar, Ljubljana
26. 10. 2017
Black Diamond
Orto Bar, Ljubljana