RECENZIJE

19. 10. 2020
Chains - Demysteriis Dom Gromka (live)
samozaložba, 2020

Chains so nam trenutno poznani kot doom metal dvojec s Primorske, ki je z albumom Sonic Sabbath ponudil slovenski publiki zelo všečen žanrski izdelek. Toda Chains niso bili vedno takšni, kakršni jih poznamo danes. Chains je bil z današnjega vidika, se pravi po desetih letih obstoja in delovanja, dalj časa one-man metal band, za katerim je stal multiinstrumentalist E. Chains. Poleg tega je imela drone glasba včasih večji pomen, kot ga ima danes. In obe ti okoliščini sta pomembni za recenzirani live izdelek z naslovom Demysteriis Dom Gromka.

Demysteriis Dom Gromka je izšel na plastiki 30. aprila letos, ponuja pa posnetke nastopa, ki se je zgodil natanko pet let pred tem, se pravi 30. aprila 2015. Medtem ko je E. Chains vihtel kitaro in podajal besedila s clean vokalom, pa na bobnarskem stolčku ni sedel Matz Sick, temveč takrat še v treh bandih (Dickless Tracy, Eruption, Glista) aktivni Ivan »Tegla« Cepanec. Toda tale kooperacija oziroma skupen nastop v živo je bil vse kaj drugega kot dobro pripravljen ali dolgo časa načrtovan, saj je šlo za spontano odločitev dveh izkušenih glasbenikov, ki je padla na licu mesta med tonsko vajo. Tegla je torej priskočil na pomoč kot live bobnar brez predhodne vaje, kar je za dotični nastop pomenilo dosti improvizacije in spreminjanja originalnih komadov.

Še najbolj to velja za zaključni komad, istoimenskega Demysteriis Dom Gromka, za katerega je E. Chains sicer že imel nekaj riffov in besedila (sliši se, kako se dere Sonic Sabbath, kar je kasneje postal nosilni komad letošnje izdaje) v glavi, sicer pa je ta komad totalna improvizacija. S seznama pesmi na hrbtni strani boste prepoznali Of Death, Black Mirror in Devil, ostali pa so očitno delovni naslovi, ki povsem ustrezajo improvizacijskemu nastopu, ki ga je bila deležna publika. No, sicer se je pa tudi tej uspelo »prikrasti« na tole izdajo, saj celoten posnetek zveni, kot da je bil posnet z druge strani dvorane, zaradi česar je zvok zelo garažen, zadušen in seveda tudi nespoliran, ni pa nejasen, saj sta bila uporabljena samo ena kitara in bobni. Vmes pa se med mirnejšimi deli torej slišijo nerazločni pogovori iz publike, medtem ko je bilo ploskanje in skandiranje očitno odrezano.

Če bi moral izbrati komad, ki me je na tej izdaji najbolj pritegnil, bi zagotovo izbral komad Emeritus, ker je daleč najhitrejši, vokal je ekstremnejši in skupaj z efektom/odmevom zveni podobno kot Maniac od Mayhem na EP-ju Deathcrush. Drugi komadi so sicer atraktivni, nekaj naj bi jih očitno tudi poznali, a ker so se Chains takrat še močno držali elementov drone glasbe, name osebno niso naredili tako zelo močnega vtisa. Kar pa vsekakor ne pomeni, da ljubitelji eksperimentalne drone improvizacije ne boste prišli na svoj račun.

SORODNE VSEBINE:
18. 1. 2013Chains / Novice
24. 9. 2012Chains / Novice
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
29. 3. 2024
Khold - Du dømmes til død
Recenzija
28. 3. 2024
Aeternus - Philosopher
Recenzija
20. 3. 2024
Feral Forms - Premalignant (EP)
Recenzija
19. 3. 2024
Dog Chasing Sun - Old Man’s Doom
Recenzija
18. 3. 2024
Kanonenfieber - U​-​Bootsmann (EP)
Recenzija
15. 3. 2024
Morost - Devour Thine Light (EP)
Recenzija
13. 3. 2024
Static-X - Project: Regeneration Vol. 2
Recenzija
8. 3. 2024
Taake - Et hav av avstand
KONCERTI & FESTIVALI
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija
30. 3. 2024
Cvinger, Samperium
HABitat, Slovenj Gradec
31. 3. 2024
Replicant, Anachronism, Siderean
Klub Gromka, AKC Metelkova mesto, Ljubljana