RECENZIJE

14. 9. 2018
Isengard - Traditional Doom Cult
Peaceville Records, 2016

Isengard je že davno pokopan solo projekt Fenriza, glavne polovice za imenom Darkthrone. In kaj pomeni davno pokopan? Projekt je bil dejaven med leti 1989 in 1995, pod njegovim imenom pa so takrat luč sveta ugledale tri izdaje: demo posnetki Spectres over Gorgoroth, prvenec Vinterskugge, ki je dejansko kompilacija, in drugi studijski album Høstmørke. Ko je projekt živel, je bil sprva osredotočen na kombinacijo black/death metala, kasneje pa je v ospredje pricurljal fokus na folk black metal.

Toda ne ena ne druga kombinacija ni resnično relevantna za tukaj recenzirano izdajo Traditional Doom Cult. Tako kot že pove ime samo, se tokrat vse vrti okoli doom metala. Ker je Fenriz neprestano dobival pozive svojih sledilcev, da naj še izda kaj novega ali starega ter neizdanega od Isengard, je konec leta 2016 končno »popustil« in obelodanil dva komada. Resda dva komada nista veliko in leto 2016 je že tudi zdavnaj mimo, toda kot velikega fana me je ta izdaja žulila tako dolgo, da je letos končno tudi postala moja last, zaradi česar zdaj tudi berete te vrstice.

Da se Fenriz rad spogleduje z bandi, kot so recimo Black Sabbath, ni nikakršna skrivnost, saj je to tudi bistvo njegove spletne radijske oddaje. Nekolikšno presenečenje pa je vseeno bilo, da je pod imenom Isengard izdal dva eksplicitno doomovska komada. Prvega, The Light, odlikuje predvsem pestra uporaba vokalov, saj kombinira Fenriz različne vrste clean petja s harsh vokalom, medtem ko je komad sam po sebi razgiban, srednje hiter in močno basovsko poudarjen, zaradi česar bi ga osebno tudi pričakoval nekje na prvem delu prvenca. Mračnejši The Fright pa je komad, ki zaradi groovy lajtmotiva takoj skoči v uho. Pri temu mu še dodatno pomaga odpičeni Fenrizov vokal, ki podobno kot pri komadu Our Lord Will Come s tretjega dela prvenca spominja na pijanca, ki se trudi zapeti refren. A vokal ne sme preveč odvrniti pozornosti od dogajanja v ozadju, kjer se odvrti zelo nalezljiv riff – kot je to nasploh v navadi za komade tega glasbenika.

V zvezi s Traditional Doom Cult moram omeniti še dve stvari, in sicer zvok in spremno besedilo. Zvok je slab, pika. Spremno besedilo, s katerim Fenriz osvetli nastanek obeh komadov, pa je, tako kot dejansko celotna izdaja, nekaj, kar bodo znali ceniti in uživati samo ljubitelji in poznavalci banda, kajti razen zbirateljske ta izdaja nima nobene druge dodane vrednosti. K sreči spadam med te!

SORODNE VSEBINE:
13. 5. 2004Isengard / Novice
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
18. 2. 2019
1914 - The Blind Leading the Blind
Recenzija
15. 2. 2019
Inmate - Anarthas
Recenzija
13. 2. 2019
Degress - Imperfect Hell
Recenzija
7. 2. 2019
SkyEye - Digital God
Recenzija
5. 2. 2019
Marax - Dance Within the Flames of Burning Fire (EP)
Recenzija
25. 1. 2019
Glista - Death Machinery
Recenzija
27. 12. 2018
Haiduk - Exomancer
Recenzija
19. 12. 2018
Anaal Nathrakh - A New Kind Of Horror
KONCERTI & FESTIVALI
19. 2. 2019
Project for Bastards, Sedmina, Facial Tissue Dispenser
Klub Gromka, Metelkova, Ljubljana
21. 2. 2019
KoD: Morywa, Maskardh, Morost
Orto Bar, Ljubljana
22. 2. 2019
Alter za Matjaža: Tomato Punx, Britof, Underpodngrabn, Beerfits, Jut
Špajz, Slovenj Gradec
23. 2. 2019
Obscura, Fallujah, Allegaeon, First Fragment
Rockhouse, Salzburg, Avstrija
23. 2. 2019
Carnival of Death Metal Fest: Ater Era, Ursus' Escape, Dark Pools
El Covo de Jameson, Trst, Italija
23. 2. 2019
SkyEye
Mladinski center Brežice