RECENZIJE

19. 6. 2018
Sabaium - Perfect Shadow
samozaložba, 2018

Če dodam še tistih nekaj let, ko so Sabaium v 90-ih letih prejšnjega stoletja delovali pod drugim imenom, potem bo band drugo leto praznoval četrt stoletja obstoja. V tem času je navrgel dva demo posnetka in pet studijskih albumov. Perfect Shadow je zasedbin peti album, njegovi člani pa zanj pravijo, da ne gre za nikakršno nadaljevanje predhodnika Connection Lost, temveč za vrnitev k lastnim koreninam. Toda govoriti o nekem neposrednem naravnem ali logičnem nadaljevanju bi bilo po mojem mnenju nesmiselno tudi zato, ker je med obema ploščkoma enostavno minilo preveč let in je stik med njima bolj ali manj izgubljen.

Glede na slišano pa lahko trdim, da je band ostal sam sebi zvest tako, da je izdal album, ki ne sledi nikakršnim trendom, temveč je izključno plod bandovega lastnega razmišljanja in dela. Vrnitev h koreninam pa v primeru Perfect Shadow pomeni tudi, da je moč na albumu zaslediti veliko preverjenega in že slišanega ter malo eksperimentalnega tveganja, s katerim bi band zrušil okvirje pričakovanega, pa četudi bi se s tem opekel, ker bi mu pri tem morebiti spodletelo. Perfect Shadow sestavlja kar 13 komadov, od katerih le redko kateri resnično izstopa. Vseh skoraj 53 minut potovanja po gotično mrtvi pokrajini zveni izredno podobno, celo takrat, ko band monotonijo razbije s predhodno neslišanim. Za moj okus bi lahko bilo več dvojnega bas bobna, s čimer bi bilo ponujene več pestrosti na ravni dinamike, saj bi z intenzivnejšimi in hitrejšimi deli šesterica ustvarila še močnejši antipod nežnim kitarskim solažam, ki sicer zvenijo zelo nalezljivo. Hkrati bi si za gothic metal album želel več in bolj poudarjeni klaviaturski del, kakršnega so nam Sabaium recimo namenili med komadom Epic, kjer z orgelskim zvokom postrežejo s posebno dinamiko.

Perfektna senca bi torej morala večkrat pokazati jajca, posamezni člani banda bi morali večkrat stopiti iz sence svojih kolegov in nekoliko bolj egoistično izpostaviti lasten inštrument, namesto da se složno, brez pravih pretresov zatečejo v varno zavetje Perfektne sence. S tem pa ne želim povedati, da si želim več soliranja ali več nabijanja, temveč zgolj več raznolikosti. Več raznolikosti, kakršna je na eni strani ustvarjena z balado Elegy in na drugi strani z ostrim začetkom v komad Wheel of Misfortune, preden se ta sam pobrzda in vrne v monotone okvirje srednje hitre (doomish?) ritmike.

Če bi recimo cel album premogel pestrost, kakršno recimo ponuja odličen Black Swan Effect, ki zmore z manj kot 4 minutami dolžine zajeti vse najmočnejše elemente Perfect Shadow ter vokalno poleg clean in death metal vokala posega celo po blackmetalskem kriku, in bi se band odločil, da tiste najzanimivejše dele nekoliko razvleče, namesto da se prehitro vrača k preverjenemu, bi celota izpadla kompaktnejša in zanimivejša. A morda na naslednjem albumu?

SORODNE VSEBINE:
15. 3. 2012Sabaium / Novice
27. 9. 2010Sabaium / Novice
29. 6. 2011Sabaium - Connection Lost / Recenzije
18. 8. 2010Sabaium / Novice
27. 8. 2002Metal Mania Open Air 2002 / Reportaže
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
12. 12. 2018
Carpe Noctem - Vitrun
Recenzija
26. 11. 2018
Archgoat - The Luciferian Crown
Recenzija
6. 11. 2018
Behemoth - I Loved You At Your Darkest
Recenzija
24. 10. 2018
Teleport - The Expansion (demo)
Recenzija
1. 10. 2018
Dalkhu - Lamentation and Ardent Fire
Recenzija
28. 9. 2018
Obscura - Diluvium
Recenzija
26. 9. 2018
Aura Noir - Aura Noire
Recenzija
21. 9. 2018
Dragonlord - Dominion
KONCERTI & FESTIVALI
13. 12. 2018
Benefit za ukradeno opremo Haiku Garden
Gala Hala, Metelkova, Ljubljana
14. 12. 2018
Riffeater: Amalgam, Usil, Đezm
Orto Bar, Ljubljana
14. 12. 2018
Mist, Dark Nativity, Deumus
Music House, Gradec, Avstrija
15. 12. 2018
Disbelief, Firtan, Thormesis, Seduced, Veins Of Suffering
Club Q, Gradec, Avstrija
15. 12. 2018
Inmate, Pale Origins, Sober Assault
Klub eMCe plac, Velenje
15. 12. 2018
Metal Klavnica LI
MIKK klub, Murska Sobota