Na današnji dan
1982
Randy Rhoads umre v letalski nesreči, star komaj 25 let
NAGRADNE IGRE
Traja do: 10. 3. 2024
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

RECENZIJE

1. 4. 2020
Sabaton - The Great War
Nuclear Blast, 2019
Avtorica: Mateja Felc

Puške in strojnice Sabatonovega bataljona so zopet udarile iz Švedske. Z zadnjih bojnih položajev albuma The Last Stand so se tokrat vrnili več kot stoletje v preteklost. Vélika vojna, »vojna, ki bo končala vse vojne«, se s svojimi junaki predstavlja v še eni konceptni mojstrovini. Z njim v Sabaton ekipi debitira kitarist Tommy Johansson, od albuma Heroes iz leta 2014 pa na bobnarskem stolčku sedi Hannes van Dahl.

Plato začnejo s predstavitvijo novega bojnega orožja – tanka – s pesmijo The Future of Warfare. Nadaljevanje nas ponese v arabske puščave do heroja E. T. Lawrenca s Seven Pillars of Wisdom. Poleg njega je neustrašni vojni heroj Alvin York, rešitev iz Amerike, v singlu 82nd All the Way, ter nesmrtni Poljaki, ki so vstali iz oblakov plina v The Attack of the Dead Men, ki je eden izmed vrhov albuma. Ameriške rešitelje na nemških bojnih linijah spet srečamo v pesmi Devil Dogs, nemškega letalskega asa, ki stoji za imenom Manfred von Richthofen, pa v singlu Red Baron. Pesem Great War nam oriše trpljenje vojakov, ki ne vidijo izhoda iz nemogoče situacije, A Ghost in the Trenches pa dejanja enega najpogumnejših ostrostrelcev prve svetovne vojne. Veliko zmago najdaljše bitke te vojne pripoveduje Fields of Verdun, album pa se zaključuje s posledicami vojne – otožen klavir naredi uvod v The End of the War to End All Wars. Grozote in žrtve za konec opeva vojna balada In Flanders Fields, ki jo je napisal poročnik John McCrae med prvo svetovno vojno. Komad, ki ga zapoje mešani pevski zbor, ni običajna Sabaton pesem, na ta način pa fantastično zaključi album.

The Great War ni samo en sam album bobnenja in žaganja, temveč ga sestavljajo trije CD-ji. Poleg originalne verzije in verzije s soundtrack oblikami pesmi je tu še »History Version« CD, ki morda na poslušalca še najbolj »pali«. Historične naracije z ženskim vokalom obogatijo pesmi same, saj pojasnijo njihove vsebine, britanski naglas pa je le še češnja na vrhu torte. Poleg tega poslušalcu postavijo dlake pokonci tudi zvočni efekti orožja, plina, marša in krikov ljudi, predvsem v historični verziji. Dodaten efekt je ritem van Dahlovih bobnov, saj na trenutke spominja na bombe in granate, spet drugič na marš pehote. Joakimov močan vokal pa tudi tokrat ne razočara. Opevanje vojnih herojev je treba izvesti s ponosom in vznesenostjo, kar Joakimu z baritonom in poveljniškim glasom vsekakor uspeva. Svoje dodajo Sabaton kitaristi z back vokali in vložki zborovskega petja ter klasične instrumentalne glasbe. Ko potegnemo črto pod albumom, so za The Great War značilni »catchy« refreni in lahko zapomljive melodije. Power metal banda se drži sloves, da se rad ponavlja, kar se pokaže tudi tokrat, saj melodije niso ultra nove in drugačne. Kljub temu imajo vsakič znova tisto nekaj, kar se malce razlikuje in s tem pritegne. Oboževalci zgodovine so vsekakor znova prišli na svoj račun.

SORODNE VSEBINE:
24. 3. 2022Sabaton - The War To End All Wars / Recenzije
10. 5. 2021Sabaton branijo Moskvo / Novice
29. 6. 2020Sabaton s spotom za Devil Dogs / Novice
KONCERTI & FESTIVALI
19. 3. 2024
Enslaved, Svalbard, Wayfarer
((szene)) Wien, Dunaj, Avstrija
19. 3. 2024
Taake, Nordjevel, Theotoxin
Boogaloo, Zagreb, Hrvaška
20. 3. 2024
Attila, Born of Osiris, Aviana, Crown Magnetar
((szene)) Wien, Dunaj, Avstrija
22. 3. 2024
Weekend Toretoure Vol. 1: Macabre Demise, Athiria, Hailstone
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
23. 3. 2024
Noise Wagon Vol. 12: Warfare, Culto Del Cargo, Cimex, Vivere Merda, Obscene Revenge
Binario 9, Viale Miramare 51, Trst, Italija
23. 3. 2024
Sovrag, Hellsword, Samperium
TrainStation SubArt, Kranj