Na današnji dan
2011
Amon Amarth izdajo svoj osmi album Surfur Rising
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

RECENZIJE

14. 5. 2018
The Canyon Observer - NØLL
Kapa Records, 2018

The Canyon Observer (TCO v nadaljevanju) so v sedmih letih delovanja postali eno izmed prepoznavnejših imen domače, recimo temu »underground« scene, zlasti s svojo razmeroma unikatno in zapomnljivo odrsko prezenco ter tremi studijskimi izdelki (dvema EP-jema in enim celovečercem), ki se jih ne bi sramovala niti katera izmed bolj prekaljenih tujih zasedb v tem (pod)žanru. Kot se spodobi, je TCO sicer težko stlačiti v neke idealnotipske žanrske okvire, a vendarle recimo, da je bila glasba njihovih preteklih izdaj še najbliže temu, kar bi opredelili nekje med atmosferičnim sludge metalom in t. i. postmetalom, morda s ščepcem več temačnosti, kot je to običajno za zasedbe znotraj teh (pod)žanrov, ki pa hkrati ne padejo v kategorizacije, kot je npr. postblack metal ipd.

Slednje se zdi vredno omembe predvsem zato, ker smo na aktualnem izdelku NØLL priča opaznejšemu premiku v zvoku TCO, in to k bolj »prvinskemu« sludge metalu, ki (še) odkritejše poudarja svoje hardcorovske korenine. Za zasedbo, katere skoraj prepoznavni znak so zlasti nastopi v živo, tovrsten premik prej izpade kot logična poteza kot pa nekaj nepričakovanega. In tudi komadi na NØLL sledijo tej tezi; neredko se zdi, kot da so bili proti svoji volji ujeti v studijski format, in kar kričijo po tem, da bi bili lahko izvedeni v svojem »naravnem«, živem koncertnem okolju. Omenjeno ni mišljeno kot kritika – NØLL v veliki meri dobro ujame bistvo vsakega izmed komadov, in če si jih poslušalec zavrti dovolj naglas na kakovostnem predvajalniku glasbe, se hitro razkrije njihov potencial za živo izvedbo. Komadi, ki jih na NØLL ponujajo TCO, so v glavnem nabiti z energijo in temo ter se hkrati požvižgajo na to, da bi bili spevni in šli hitro v uho. Atmosferični elementi so se skoraj v celoti umaknili udarnim hardcorovskim napadom, ki poslušalcu ne nudijo daljšega predaha. Struktura albuma smiselno posnema zgradbo dramskega trikotnika, kjer začnemo z zasnovo (Mirrors in Nøll), nadaljujemo z zapletom (Entities in Lacerations), dosežemo vrh(unec) v Abstract, ki mu nato sledita še razplet (Fracture in Neon Ooze) in razsnova (Circulation). Čeprav že naslov očitno namiguje, da se album spogleduje s konceptom Niča, na idejni ravni prej deluje kot nekakšen prazen označevalec (v pozitivnem smislu) in tako lahko vanj vsakdo projicira, kar želi: svoje dvome, frustracije, strahove idr. S tem se odpre polje najrazličnejših možnih interpretacij, ki pa so vse izrazito subjektivne narave. Ravno ta »odprtost« pa daje izdelku neko dodano vrednost, saj poslušalca ne poskuša nikamor prisilno ukalupiti, temveč mu omogoča, da »bere« album, kakor ga je volja.

NØLL je koherenten in (tudi v tehničnem pogledu) izpopolnjen plošček, ki ne nudi poceni šusa na prvo žogo, temveč od poslušalca zahteva določeno mero recipročnega vložka, če slednji seveda želi iz same izkušnje odnesti čim več tega, kar album v sebi ima. Hkrati je torej tudi studijski izdelek, ki anticipira demonstracijo materiala v živo in ne obratno, zato je konzumiranje v tem formatu pravzaprav šele prva stopnja izkušnje in ne zaključen proces. Obenem si je band pustil (seveda pri tem ne mislim, da je šlo za neko namerno odločitev) dovolj prostora za nadaljnjo rast in nadgradnjo zvoka na morebitnih prihodnjih studijskih izdelkih. TCO se tako z NØLL na domačem prizorišču vnovič predstavljajo kot samosvoj band, ki se hkrati brez težav kosa tudi s tujimi (podobno) zvenečimi imeni na sceni.

SORODNE VSEBINE:
22. 10. 2012The Canyon Observer / Novice
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
28. 3. 2024
Aeternus - Philosopher
Recenzija
20. 3. 2024
Feral Forms - Premalignant (EP)
Recenzija
19. 3. 2024
Dog Chasing Sun - Old Man’s Doom
Recenzija
18. 3. 2024
Kanonenfieber - U​-​Bootsmann (EP)
Recenzija
15. 3. 2024
Morost - Devour Thine Light (EP)
Recenzija
13. 3. 2024
Static-X - Project: Regeneration Vol. 2
Recenzija
8. 3. 2024
Taake - Et hav av avstand
Recenzija
7. 3. 2024
Sodom - 1982 (EP)
KONCERTI & FESTIVALI
28. 3. 2024
Inferno Metal Festival 2024
Rockefeller / John Dee / Sentrum Scene, Oslo, Norveška
28. 3. 2024
KoD: Glista, Prototype 5, Black Camo
Menza pri koritu, Metelkova, Ljubljana
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija