RECENZIJE
TOAD ali Take Over And Destroy je šestčlanska metal zasedba iz Amerike, ki je nastala leta 2008 in po enem letu delovanja pričela s pisanjem diskografije. Po izdaji dveh split posnetkov in enega EP-ja je v letošnjem letu luč sveta ugledal še celovečerec z naslovom Endless Night. Glede na dolžino in število pesmi je plošček po definiciji studijskega albuma ravno na meji, saj pet pesmi skupaj ne presega minutaže osemindvajsetih minut.
Toda dokler velja pravilo „kratko, a sladko“, se nad skromno dolžino nihče ne bi smel obregniti – kako lepo dvoumno (in povsem nenamerno). A ker je situacija povsem nasprotna, sem že pri glavni težavi albuma. V prvi vrstici sem namerno brez podrobnejše opredelitve zapisal, da so TOAD metal zasedba, saj nisem želel prehitro pokvariti presenečenja. Na tej točki pa smem in moram razkriti, da igrajo Američani tako imenovani blackened death 'n' roll (po navedbah v Metal Arhivih black/sludge metal). Mene je seveda pritegnila prva oznaka, s poudarkom na zadnjem delu „roll“, ki v kombinaciji z ostalima žanroma navidezno obljublja kar zanimivo glasbo. In prepričan sem, da tam zunaj nekje tudi obstaja band, ki ustvarja prepričljiv blackened death 'n' roll, ampak TOAD tega po mojem mnenju ne znajo. Razen prvega komada Taste Of The Grave in deloma Howling House, ki ritemsko spominjata na norveške posebneže Kvelertak, „Neskončna Noč“ neskončno dolgočasi. Sekstet v svojo glasbo namreč po eni strani še pomeša kar nekaj elementov metalcora (Boundaries Of Flesh), tako da poslušalec res več ne ve, kje se ga glava drži, ali pa po drugi strani povsem pozabi na „roll“ in tako ponudi melanholičen black/death komad (Cosmophobia in prva polovica Endless Night), s čimer postane žanrski mišmaš popoln. Ali povedano drugače: Žanrski kaos brez rdeče niti.