RECENZIJE

25. 10. 2022
Within Destruction - Lotus
Ultra Heavy Records, 2022

Slovenska brutalna trojica je konec septembra izdala peti album Lotus, ki ga je predstavila tudi slovenskemu občinstvu v Orto Baru. Pot, ki jo je band ubral že na predhodniku Yōkai, se nekako izogiba enovitih žanrskih nalepk in definicij, tako da gre tu bolj za konglomerat različnih zvrsti, kot na primer hip-hop in elektroniko, ki so spretno spojene v brutalno glasbo skupine.

Glasbena narativnost, ki jo Within Destruction ustvarijo na Lotusu, je vpletena v kibernetski, sodobni svet, kjer prevladujejo »debeli« elektronski basi, glitchi in drugi efekti. V digitalno nočno moro disonanc in elektronskega nasilja nas namreč takoj popelje naslovni komad Lotus, v katerem elektronskemu uvodu sledi brutalna eksplozija nizkega guturalnega vokala in breakdownov. Mlajši material jeseniške trojice vsebuje tudi številne melodične poteze in čisti vokal, ki izstopa predvsem v refrenih pesmi, kot je že single Toxic, druga pesem albuma. Lotus je s tovrstnimi rešitvami kar bogat, kljub jasnim kontrastom med brutalnejšimi in (oprostite izrazu) bolj pop potezami je vsekakor glasbeni pretok še kako fluiden in deluje kot smiselna celota. Podobno obilno uporabo melodije najdemo tudi v singlu Dying World, za katerega so si Jeseničani izposodili glasilke ameriškega pevca/raperja LiL Lotusa. Na tem mestu moram kot pisec priznati, da me vložki čistega vokala v težji glasbi redkokdaj navdušujejo, saj se mi pogosto zdijo redundantni in odvečni, kot neka mašila na neprimernih mestih. Ni pa to slučaj komadov na Lotusu – mašila niso potrebna tako na ravni komadov kot tudi celotnega albuma. Slam in deathcore elementi doživijo nekakšen vrhunec v komadih, kot sta Neo-Yakuza in P.O.P., težki deli pa pridejo v kontrastu z elektroniko, hip-hop vložki in melodijo še bolj do izraza.

Lotus prikazuje nekakšno možno evolucijo ekstremne glasbe, ki črpa elemente iz vseh modernejših zvrsti in jih kombinira v fluiden glasbeni tok v konstantni evoluciji. Within Destruction so tako po 12 letih delovanja jasno ubrali in pravzaprav ustvarili svojo lastno pot, ki se nekako oddaljuje od dogme »čistega metala« in vpleta težko glasbo v širši spekter modernejših žanrov, v katerem ni nobena rešitev zgrešena – prej obratno.

SORODNE VSEBINE:
21. 8. 2020Within Destruction - Yōkai / Recenzije
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
3. 2. 2023
Iz ropotarnice: Sundown - Design 19
Recenzija
26. 1. 2023
Obituary - Dying of Everything
Recenzija
25. 1. 2023
The Canyon Observer - Figura
Recenzija
20. 1. 2023
Teufel - Mračne Nočne Pripovedke
Recenzija
18. 1. 2023
Deprivacija - Nematoma Ranka
Recenzija
17. 1. 2023
Sikasa - Matter Earth
Recenzija
13. 1. 2023
Darkthrone - Astral Fortress
Recenzija
6. 1. 2023
Iz ropotarnice: EverEve - Regret
KONCERTI & FESTIVALI
4. 2. 2023
Metal Erection XIV: Smrt, Deprivacija, AYD
MC Pekarna, Maribor
4. 2. 2023
Hangar 55, Moshead, Black Camo
Klub Jedro, Medvode
4. 2. 2023
Kadabra, Warlung, Buss
Kulturni Dom Prosek Kontovel, Italija
6. 2. 2023
Twilight Force, Seven Spires, Silver Bullet
Orto Bar, Ljubljana
6. 2. 2023
Grift, Gašper Letonja
Channel Zero, Metelkova, Ljubljana
8. 2. 2023
Warlung, Kadabra
MKNŽ, Ilirska Bistrica