REPORTAŽE

21. 6. 2021

Ωmega Alive – A Universal Streaming Event By Epica

Online / 12. 6. 2021

To, da v večjem delu sveta opazujemo težko pričakovano upadanje epidemije in da se spletni koncerti šele sedaj vse več pojavljajo, bi lahko bil svojevrsten paradoks. Žal pa se vsi, ki so vključeni v glasbeno industrijo, šele vračajo na noge in marsikomu, žal, tudi ne bo uspelo. Vsi pa smo tekom lockdownov opazili, da brez glasbe nikakor ne gre, ter se zatekali v te in druge oblike umetnosti. To bi si bilo potrebno zapisati v spomin za vekomaj, zato da lahko končno vsi umetniki dobijo svoj prostor v družbi in svoja dela ovrednotijo, saj so žal ti poklici in vsi ostali, ki so vezani na kulturne dogodke, bili tisti, ki so bili od epidemije najbolj prizadeti. Manjši bandi in manjše lokacije so tisti, ki so najbolj nastradali, vendar so tudi bolj ustaljeni bandi zašli v težave. Pred-covidna glasbena industrija je namreč živela od turnej, ki pa jih je bilo v zadnjem letu nemogoče izvajati varno v običajni obliki. Na tak način so odpadli poslovni stiki, pogodbe so zapadle, delavci in inženirji se iz glasbene industrije selijo na druga področja, kjer lahko pridejo do prihodka.

Epica zagotovo ne sodijo med tiste bande, ki so zašli v hude težave, to pa nikakor ne pomeni, da jih ni bilo, zaradi česar so se odločili za najavo spletnega koncerta. Dan pred koncertom so v objavi na svoji Facebook strani zapisali, da že 17 mesecev niso igrali v živo. V času, ko že vidimo luč na koncu tunela, so se Epica odločili, da bodo »intenziteto svetlobe še povečali« s posebnim spletnim koncertom Ωmega Alive, s katerim so načeli promocijo svojega zadnjega albuma Ωmega, sledila pa bo še turneja »The Epic Apocalypse« ob podpori Apocalyptice. Ωmega Alive je do danes največja produkcija Epice, vendar ne prinaša nobene posebne novosti, kot je virtualni svet, ki so ga ustvarili Nightwish, kar je tudi razdvojilo mnenja ljudi. Kar bi se jim lahko očitalo, je namreč uporaba besed »alive« in »streaming event«, saj daje vtis nekega spletnega dogodka v živo. Očitno je šlo le za promocijsko idejo, saj  ko pregledamo objave, dejansko ni bilo nikjer omenjeno, da bo temu tako. In res je bil koncert v celoti vnaprej posnet, kar je nekaterim dalo občutek, da so bili zavedeni. Sicer je bil koncert res posnet v živo in zvok je bil perfekten, je pa možno slišati, da je bilo opravljenega precej miksanja in masteringa, s čemer se je izgubil velik del občutka nepopolnosti glasbe v živo, z vsemi vmesnimi napakami in spodrsljaji, predvsem pa popolnoma odpade vsa mimika, govorica telesa in pogledi, ki si jih med igranjem po navadi izmenjujejo izvajalci. To je namreč tisto, kar nekateri ljudje najbolj pogrešajo po več kot letu predvajanja glasbe na domačem računalniku, pametnih televizijah ali radijih. No, to in druženje v velikih skupinah, vendar se tega žal ne da replicirati v spletnih dogodkih.

Po drugi strani pa je izvedba koncerta v živo, kot so si ga zamislili Epica, zelo zahtevna, če ne celo nemogoča brez večjih, vmesnih premorov za predpripravo odra. Koncert so si zamislili kot neko gledališko igro, pri čemer je sodelovalo res veliko število ljudi. Med izvajanjem so se namreč vrstili razni umetniški spektakli, zaradi katerih so pesmi kar oživele. Vrstile so se balerine z unikatnimi koreografijami, ki so bile pripravljene nalašč za to glasbo. Poleg njih je nastopila tudi skupina uličnih plesalcev. Akrobati so poskrbeli za učinek presenečenja z raznimi koreografijami z obroči, vrvjo, ognjem in marsikaterim drugim visečim, vrtečim ali pripetim elementom, ki človeka pustijo osuplega in odprtih ust. Prisotna sta bila kar dva zbora, otroški in mešani, ki sta priskrbela še tako atmosfero, kot se jo da začutiti na studijskih albumih. »Every end is a new beginning …« so zapisali na Facebooku, ko so naznanili vseh pet aktov. Besede, ki se odlično ujemajo s kontekstom upadanja epidemije in ki vlijejo pozitivno energijo, istočasno pa opišejo prehajanje iz enega akta v drugega. Vsak je imel svoj naslov, prva črka vsakega akta pa sestavlja akronim Ωmega. Tako so si torej delili časovnico koncerta Act I – Ωvertura, Act II – Magnituda, Act III – Elysia, Act IV – Gravita in Act V – Alpha ∞ Omega, za ločnico med posameznimi akti pa so poskrbele kratke videozgodbe, za kar je bila zadolžena namenska skupina video producentov. Produkcija je bila res izjemna, glasbene in ostale umetniške točke so ustvarile unikaten koncert, zaradi česar se človek vpraša, zakaj ni bilo izdano v obliki DVD-ja namesto globalnega spletnega prenosa, za katerega bi vsak pričakoval, da bo tudi izveden v živo. V končni obliki zgleda koncert namreč kot logičen niz glasbenih videov, če pa upoštevamo še povezovalno zgodbo, ga lahko že smatramo kot zelo dolg glasbeni video. Na tak način se postavlja na mejo med spletnim koncertom, glasbenim videom in dogodkom v živo. Največ so bili pogrešani elementi, ki se jih da ustvariti le v digitalnem okolju, ravno tako je bilo oblikovanje zvoka mogoče pretirano. Istočasno pa je bil šov brezhiben in odličen uvod v svetovno turnejo. Škoda le, da so si s tako izvedbo že v naprej uničili potencialno dobro izdajo na DVD-ju, ki sicer ni bila s strani banda še nikoli omenjena. Kupci karte ne bodo preveč navdušeni, ko bodo primerjali ceno karte in morebitne, glede na pozitivne odzive nekaterih gledalcev smiselne, bodoče izdaje. Predvsem zato, ker gre navsezadnje za isti koncert, le da ga bodo eni verjetno plačali dvakrat. Vendar glede na to, da se prebujamo v nov, še bolj digitaliziran svet, je tudi ta poskus alternativne izvedbe koncerta vreden vsake hvale.

SORODNE VSEBINE:
17. 3. 2021Epica - Omega / Recenzije
KONCERTI & FESTIVALI
25. 9. 2021
ODPOVEDANO! Siderean, Assumption
Pruh, Svečina
25. 9. 2021
Unforgiven 4
Orto Bar, Ljubljana
25. 9. 2021
Morost, Agan
Mostovna, Nova Gorica
26. 9. 2021
Leechfeast, Left to Starve
Klub Gromka, Metelkova, Ljubljana
30. 9. 2021
Ambra, Hoba, Decair
Orto Bar, Ljubljana
1. 10. 2021
Kaoz, Reach A.D., Guattari, Smrt
Orto Bar, Ljubljana