Na današnji dan
2003
Gojira izdajo svoj drugi album The Link
NAGRADNE IGRE
Traja do: 14. 4. 2024
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

RECENZIJE

14. 5. 2018
The Canyon Observer - NØLL
Kapa Records, 2018

The Canyon Observer (TCO v nadaljevanju) so v sedmih letih delovanja postali eno izmed prepoznavnejših imen domače, recimo temu »underground« scene, zlasti s svojo razmeroma unikatno in zapomnljivo odrsko prezenco ter tremi studijskimi izdelki (dvema EP-jema in enim celovečercem), ki se jih ne bi sramovala niti katera izmed bolj prekaljenih tujih zasedb v tem (pod)žanru. Kot se spodobi, je TCO sicer težko stlačiti v neke idealnotipske žanrske okvire, a vendarle recimo, da je bila glasba njihovih preteklih izdaj še najbliže temu, kar bi opredelili nekje med atmosferičnim sludge metalom in t. i. postmetalom, morda s ščepcem več temačnosti, kot je to običajno za zasedbe znotraj teh (pod)žanrov, ki pa hkrati ne padejo v kategorizacije, kot je npr. postblack metal ipd.

Slednje se zdi vredno omembe predvsem zato, ker smo na aktualnem izdelku NØLL priča opaznejšemu premiku v zvoku TCO, in to k bolj »prvinskemu« sludge metalu, ki (še) odkritejše poudarja svoje hardcorovske korenine. Za zasedbo, katere skoraj prepoznavni znak so zlasti nastopi v živo, tovrsten premik prej izpade kot logična poteza kot pa nekaj nepričakovanega. In tudi komadi na NØLL sledijo tej tezi; neredko se zdi, kot da so bili proti svoji volji ujeti v studijski format, in kar kričijo po tem, da bi bili lahko izvedeni v svojem »naravnem«, živem koncertnem okolju. Omenjeno ni mišljeno kot kritika – NØLL v veliki meri dobro ujame bistvo vsakega izmed komadov, in če si jih poslušalec zavrti dovolj naglas na kakovostnem predvajalniku glasbe, se hitro razkrije njihov potencial za živo izvedbo. Komadi, ki jih na NØLL ponujajo TCO, so v glavnem nabiti z energijo in temo ter se hkrati požvižgajo na to, da bi bili spevni in šli hitro v uho. Atmosferični elementi so se skoraj v celoti umaknili udarnim hardcorovskim napadom, ki poslušalcu ne nudijo daljšega predaha. Struktura albuma smiselno posnema zgradbo dramskega trikotnika, kjer začnemo z zasnovo (Mirrors in Nøll), nadaljujemo z zapletom (Entities in Lacerations), dosežemo vrh(unec) v Abstract, ki mu nato sledita še razplet (Fracture in Neon Ooze) in razsnova (Circulation). Čeprav že naslov očitno namiguje, da se album spogleduje s konceptom Niča, na idejni ravni prej deluje kot nekakšen prazen označevalec (v pozitivnem smislu) in tako lahko vanj vsakdo projicira, kar želi: svoje dvome, frustracije, strahove idr. S tem se odpre polje najrazličnejših možnih interpretacij, ki pa so vse izrazito subjektivne narave. Ravno ta »odprtost« pa daje izdelku neko dodano vrednost, saj poslušalca ne poskuša nikamor prisilno ukalupiti, temveč mu omogoča, da »bere« album, kakor ga je volja.

NØLL je koherenten in (tudi v tehničnem pogledu) izpopolnjen plošček, ki ne nudi poceni šusa na prvo žogo, temveč od poslušalca zahteva določeno mero recipročnega vložka, če slednji seveda želi iz same izkušnje odnesti čim več tega, kar album v sebi ima. Hkrati je torej tudi studijski izdelek, ki anticipira demonstracijo materiala v živo in ne obratno, zato je konzumiranje v tem formatu pravzaprav šele prva stopnja izkušnje in ne zaključen proces. Obenem si je band pustil (seveda pri tem ne mislim, da je šlo za neko namerno odločitev) dovolj prostora za nadaljnjo rast in nadgradnjo zvoka na morebitnih prihodnjih studijskih izdelkih. TCO se tako z NØLL na domačem prizorišču vnovič predstavljajo kot samosvoj band, ki se hkrati brez težav kosa tudi s tujimi (podobno) zvenečimi imeni na sceni.

SORODNE VSEBINE:
3. 9. 2012The Canyon Observer / Novice
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
17. 4. 2024
Austrian Death Machine - Quad Brutal
Recenzija
12. 4. 2024
Srd - vragvmesiton
Recenzija
11. 4. 2024
Mörghuul - Domination of the Beast
Recenzija
9. 4. 2024
Inquisition - Veneration of Medieval Mysticism and Cosmological Violence
Recenzija
5. 4. 2024
Iz ropotarnice: Tool - Ænima
Recenzija
3. 4. 2024
My Dying Bride - A Mortal Binding
Recenzija
29. 3. 2024
Khold - Du dømmes til død
Recenzija
28. 3. 2024
Aeternus - Philosopher
KONCERTI & FESTIVALI
18. 4. 2024
Tarot, Woygn
Klub Gromka, Metelkova, Ljubljana
19. 4. 2024
Slash featuring Myles Kennedy and the Conspirators, Mammoth WVH
MVM Dome, Budimpešta, Madžarska
19. 4. 2024
Metal Fusion: Sakrabolt, Corpse Grinder, Force of Impact
Mladinski center Zagorje ob Savi
19. 4. 2024
Diocletian, Sitis, Snøgg, Häxänking
Klub Močvara, Zagreb, Hrvaška
19. 4. 2024
Mary Rose, Cowboys from Hell
Klub Jedro, Medvode
19. 4. 2024
Smedja in Smetke, Rogna, Dead Corcoras
Mostovna, Solkan, Nova Gorica