Na današnji dan
1999
Black Label Society izdajo prvenec Sonic Brew
NAGRADNE IGRE
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

REPORTAŽE

3. 7. 2017

D.R.I. / Deafness by Noise

Trainstation SubArt, Kranj / 29. 6. 2017

Po šestih oziroma 13 letih od demontiranja ljubljanske Gale hale so se v Slovenijo ponovno vrnili legendarni D.R.I., tokrat v kranjski Trainstation SubArt. Band, ki je vrhunec popularnosti doživel konec osemdesetih, sicer v mainstream vodah ni nikoli požel velikega zanimanja, povsem drugače pa je seveda bilo in še danes je v undergroundu. Po selitvi iz Houstona v San Francisco leta 1983 so skupaj z bandi tipa Suicidal Tendencies in malce kasneje Cryptic Slaughter ter Attitude Adjustment »prestopili mejo« na zahodni obali ZDA, združili hardcore punk in metal ter s svojo agresivnostjo vplivali na marsikateri ekstremnejši metal band.
Progresija starih crossover bandov si je domala edina: po pankerskih začetkih in izdanem albumu, EP-ju ali dveh, je sledila kopica albumov, ki jih lahko z vso upravičenostjo štejemo za metal, pa vendar so obdržali dovolj pankerskega pristopa in filozofije, da so jih še naprej poslušali tudi HC/pankerji/crusterji, ki jih na metal sceni sicer ne vidimo. Še posebej to očitno velja za Slovenijo, kjer se na tovrstnih koncertih, denimo Suicidal Tendencies v Novi Gorici in M.O.D. v Ortu baru, zbirajo pretežno pripadniki nemetalskih subkultur, dočim smo metalci v manjšini, klasične heavy metal publike pa skoraj ni. Eno vsekakor velja – prevladuje starejša publika, mladine pa je zgolj za vzorec.
Tako je bilo tudi ta četrtek, ko smo nekaj po osmi zvečer zavili pred prostore Trainstation SubArta. Klub, ki sprejme 300 ljudi, je bil dodobra napolnjen že ob nastopu predskupine, hrvaških Deafness by Noise. Band si je v več kot četrtstoletni zgodovini nabral obilo koncertne kilometrine, kar se je poznalo tudi v tokratnem sproščenem in energetičnemu nastopu. Hrvati preigravajo povsem drugačen glasbeni spekter, neke vrste melodični punk rock, ki je, če povzamem starosto slovenske metal scene, »malo greendayevski«. Vseeno jih do metala loči le korak ali dva: poleg avtorskih komadov so med drugim odružili tudi priredbo I Love Livin' in the City, ki so jo v živo preigravali tudi S.O.D., drug komad istega banda, Fear, pa so na svojem koncertnemu albumu priredili sami Dark Angel. Kakorkoli že, prikazali so dober nastop, s čimer se je strinjala tudi publika.
Nekaj minut pred deseto je nastopil trenutek za zvezde večera. D.R.I. od leta 2015 dalje sestavljajo bobnar Walter Ryan, ki je med drugim igral tudi v drugi, Torraovi inkarnaciji Possessed v zgodnjih devetdesetih, basist Harald Oimoen, sicer legendarni fotograf, katerega koncertne fotografije krasijo takšne mejnike, kot so Ride the Lightning, Hell Awaits in Seven Churches, in pa ustanovna člana, kitarist Spike Cassidy in pevec Kurt Brecht – slednji je do zadnjih minut pred nastopom lastnoročno prodajal bandov merchandise. Ker smo D.R.I. pri nas že gledali, smo lahko vedeli, kaj se pričakuje, tako od banda, kakor tudi od publike, in to tudi dobili: 50+ letni »ataji«, ki še vedno premorejo več energije, kot jo pokaže marsikateri enkrat mlajši band, so tudi tokrat udarili na polno. Komad je sledil komadu, same komunikacije s publiko je bilo malo, pa še vedno očitno preveč za nekatere, ki so se ob edini malce daljši pavzi drli »špilaj, pizda!«. Dodatno energijo je bandu vlivala razgreta publika, ki je z moshanjem (vse v »good friendly violent fun« manirah!) pričela že s prvim komadom, vendar pa nekako v prvi polovici nastopa, ko so preigravali predvsem komade z začetka (do Crossover) in konca (od Definition do novega EPja), to nekako še ni bilo to. Frekvenca stage diverjev se je povišala predvsem proti koncu koncerta, ko so se stare klasike tipa Who Am I in I Don't Need Society dopolnjevale predvsem z »Bay Area crunch materialom« iz albumov 4 of a Kind in Thrash Zone – Thrashard, Abduction, Beneath the Wheel, Suit and Tie Guy in podobnimi. Tudi po komadu Five Year Plan, s katerim so zaključili svoj dober uro in pol trajajoč nastop s približno 35 komadi na setlisti, je bilo energije na obeh straneh še več kot dovolj, kar je potrjeval tudi Kurt Brecht, ki je že minuto po nastopu znova pridno prodajal bandov merch.
Torej – D.R.I., po pričakovanjih, znova in znova, v živo odlični. Se vidimo prihodnjič – morda z večjim odstotkom metalske publike?

Fotogalerija
Ogled fotogalerije
SORODNE VSEBINE:
19. 3. 2018Prihaja Smells Like The 90s / Novice
4. 7. 2017D.R.I. / Deafness by Noise / Galerija
ZADNJE OBJAVE
Reportaža
3. 5. 2024
Marduk / Origin / Doodswens
Reportaža
30. 4. 2024
Kalah / Inmate / Zaria
Reportaža
30. 4. 2024
Danse Macabre VIII: Circus Bizarre
Reportaža
29. 4. 2024
Srd / Ater Era / Britof
Reportaža
26. 4. 2024
Srd / Ater Era / Britof / Ayd
Reportaža
25. 4. 2024
Dust Bolt / Mortal Strike / Vinegar Hill / Torture Slave
Reportaža
24. 4. 2024
Finntroll / Metsatöll / Suotana
Reportaža
22. 4. 2024
Cremisi / Cronica / Dark Sphere
KONCERTI & FESTIVALI
4. 5. 2024
Bell Witch, The Keening
AKC Attack, Medika, Zagreb
4. 5. 2024
CarlxJohnson, Propad, Ku-Ri-Boh!, Kultivator
Jalla Jalla, Metelkova, Ljubljana
4. 5. 2024
Metal Klavnica LXII: Attitudes To Human Extinction, Dark Sphere, Taste Of Plague
MIKK, Murska Sobota
7. 5. 2024
Acid Mammoth, Omega Sun, Goragorja
Channel Zero, Metelkova, Ljubljana
8. 5. 2024
Yes
Gran Teatro Geox, Padova, Italija
8. 5. 2024
Mondo Generator, Omega Sun, Harrowist
Dvorana Gustaf Pekarna