NAGRADNE IGRE
Traja do: 15. 5. 2022
Traja do: 14. 5. 2022
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

RECENZIJE

23. 12. 2021
Iron Maiden - Senjutsu (2CD)
Parlophone Records, 2021

Nikakor se v našem uredništvo nismo uspeli uskladiti, kdo bo prevzel pisanje (beri: odgovornost) recenzije aktualnega albuma iz hiše Iron Maiden. Vsi poznamo to zasedbo in njen pomen za metal, zato je zmeraj težko biti kritičen do tovrstnih glasbenikov. Ko pa ti izdajo tako mogočen album, kot je Senjutsu, pa je to še toliko težje, saj se je treba dobesedno prebiti do njegovega bistva. Po nekaj mesecih poslušanja zagotovo ne rabim posebej izpostavljati, da je album dolg, menda najdaljši doslej, če se ne motim. S svojimi 10 komadi, od katerih je Days of Future Past z dobrimi 4 minutami najkrajši in The Parchment z več kot 12 minutami najdaljši, ponuja Senjutsu skoraj 82 minut glasbe. Konkreten zalogaj torej.

Tokrat sta »čast« in odgovornost izrekanja kritične besede v zvezi z glasbo iz hiše Iron Maiden »doletela« mene. Prvič. Za razliko od albuma pa bom sam poskušal biti bolj direkten in jedrnat. Zato naj takoj povem, da vsega do zdaj napisanega ne smete razumeti v negativni luči. Album je dolg, in kaj potem. Iron Maiden so nekoč na kratkih in jedrnatih komadih gradili svojo slavo, ki jim danes dopušča, da si dovolijo več. In ta več nam servirajo že nekje zadnjih 20 let, od albumov Brave New World in Dance Of Death dalje. In tako me recimo Lost in a Lost World s svojo nalezljivo melodiko zabava svojih celih skoraj 10 minut, medtem ko me že takoj njegov naslednik Days of Future Past, najkrajši komad ploščka, ne prepriča najbolje, čeprav naj bi bil najbolj kompakten del albuma. Njegova osnovna melodija mi deluje nekoliko razvlečeno in zato nezanimivo, morda že tudi preveč poznano, kakor Dickinsonov vokal ali bolje rečeno način petja, ki na celem albumu ponudi še najmanj raznolikosti; tako znotraj albuma kot primerjano s predhodno diskografijo.

Odvisno od okusa pa znajo deliti mnenja tudi ostali komadi. Zaradi svoje dolžine, se pravi prav tako morebitne razvlečenosti, ki nekako nikoli ne pripelje do nekega vrhunca, temveč zmeraj ostane v mid tempo območju in zato poskrbi, da se album dojema v smislu »pomembna je pot« oziroma »pot je cilj«, ni pa pomembno kam pridemo. Če ste torej pripravljeni, da se z Iron Maiden odpravite na potovanje skozi melodičnost, progresivnost, raznolikost in epskost njihovega ustvarjanja zadnjih 20 let, boste znali uživati v Senjutsuju. Nikakor pa ne pričakujte, da boste s tem albumom doživeli kakršen koli hiter fiks.

SORODNE VSEBINE:
19. 3. 2010Iron Maiden / Novice
16. 10. 2006Iron Maiden / Novice
17. 12. 2004Iron Maiden / Novice
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
19. 5. 2022
Rammstein - Zeit
Recenzija
18. 5. 2022
Batushka - Maria (kompilacija)
Recenzija
17. 5. 2022
Sakis Tolis - Among The Fires of Hell
Recenzija
13. 5. 2022
Kampfar - Urkraft (EP)
Recenzija
6. 5. 2022
Iz ropotarnice: Def Leppard - On Through The Night
Recenzija
5. 5. 2022
Abbath - Dread Reaver
Recenzija
4. 5. 2022
Meshuggah - Immutable
Recenzija
22. 4. 2022
Animals as Leaders - Parrhesia
KONCERTI & FESTIVALI
21. 5. 2022
Ape Shifter, Jegulja, Hoba
Channel Zero, Metelkova, Ljubljana
22. 5. 2022
Fit For An Autopsy, Enterprise Earth, Great American Host, Sentinels
Orto Bar, Ljubljana
22. 5. 2022
Iron Maiden, Lord of the Lost
Arena, Zagreb, Hrvaška
24. 5. 2022
Tool
Sportarena, Budimpešta, Madžarska
25. 5. 2022
Red Roll, Soulcase
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
25. 5. 2022
Rammstein
Wörthersee Stadion, Celovec, Avstrija