Na današnji dan
1975
Rodi se norveški glasbenik Satyr
NAGRADNE IGRE
Traja do: 20. 11. 2022
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

RECENZIJE

7. 10. 2022
Iz ropotarnice: Necromantia - Ancient Pride (EP)
Osmose Productions, 1997

Globalizacija je s pomočjo klasične pošte (po moderno: snail-mail), fanzinov, letakov in drugih oblik promocije še pred pojavom množične rabe spleta pripomogla k temu, da se black metal v žaru svojega drugega vala ni razvijal zgolj na širšem območju Skandinavije in Baltika, marveč tudi drugod. Ena takih prvih evropskih trdnjav drugega vala zunaj Skandinavije je postala Helenska Republika oziroma po domače Grčija. Nosilna stebra tamkajšnjega mediteranskega black metala in gibanja sta predstavljali instituciji Rotting Christ in Necromantia. Grški izvajalci so se svojega ustvarjanja, upoštevaje skandinavski pristop (sploh »švedsko  šolo«), s čimer imam v mislih prve plošče Marduk ali Dark Funeral, lotili veliko bolj nekonvencionalno oziroma z odklonom od kanonov. Že na začetku svojega prispevka k razvoju drugega vala black metala so namreč v pesmi veliko bolj vključevali klaviature, nedistorzirane instrumente in neblackmetalsko zveneče vložke s čistimi vokali. Tudi na področju tempa glasbe so veliko več eksperimentirali in se niso preprosto prepustili »trendu«, da mora instrumentalni del pesmi zveneti, kot bi glasbila želela v prvi vrsti prehitevati eno drugo oziroma sama sebe.

In medtem ko so Rotting Christ zapluli v vode ustvarjanja unikatno zvenečega gothic metala, so Necromantia ostali pravoverni svojemu stilu. Po zanimivi v letu 1995 izdani plošči Scarlet Evil Witching Black, ki jo krasi razgibanost, razumljiv grim vokal in markantno igranje bas kitare, so leta 1997 izdali EP Ancient Pride. EP je izdala legendarna založba Osmose Productions, ki je imela v tistem času pod svojim okriljem kultne zasedbe drugega vala black (in viking black) metala, kot so: Absu, Enslaved, Immortal, Diabolos Rising, Impaled Nazarene, Marduk idr.

EP odpre pesem Shaman. Njen uvodni del je v gabaritih blacka mogoče označiti kot počasen. Po uvodnem počasnejšem delu pesem naenkrat pohitri, in čeravno je prehod jasno opazen, je skomponiran tako, da zveni povsem naravno. Tehnično jo zaznamujejo odlično slišni bobni, popolnoma razumljiv grim vokal ter markantno igranje bas kitare. In če se na začetku ustvarja vtis, da bas sledi kitaram, se skozi pesem bas preobrazi v občutek, da v resnici kitare sledijo basu. Ko se kot spremljava instrumentom v pesem vključijo nasnemani zborovsko zveneči čisti moški glasovi, pesem končno pridobi celostno podobo – atmosferično mračnost z izbruhi agresije. Kitarska solaža, ki se obesi in zarije v atmosferično vzdušje, bi sicer verjetno bolj sodila v kak heavy ali power metal, vendar v kompoziciji te pesmi deluje povsem naravno in prikladno.

Sledi najbolj markantni del EP-ja, naslovna pesem Ancient Pride. Kot da bi že s prvimi zvoki želela prikazati krasoto prvinskosti, nas pesem očara in odpelje v svet vseh ostalih slušno-sporočilnih užitkov z igranjem melodije na flavto. Ta melodija predstavlja glavni motiv celotne pesmi, ki ga povzamejo ostala glasbila, na začetku bas kitara in bobni ter nato tudi distorzirana električna kitara. Kor prvo pesem na EP-ju tudi to zaznamuje izmenjevanje hitrih delov pesmi ter počasnejših, v katerih izključno skoraj do konca »domuje« zapeto besedilo.  Sporočilo pesmi je prekrasno jasna združenost novih starovercev (neopoganov) in satanistov: UNITED AGAINST THE CROSS!


»You Came and Slaughtered Odin
You Came and Murdered Zeus
Our Gods Became Your Satan
And Satan Became Our God!«


Ta povezanost različnosti v skupnem boju se na glasbenem nivoju izraža v igranju glasbil, ki navkljub različnosti zvenijo enako(vredno) glasno in sočasno igrajo isto melodijo pesmi. Besedilo pesmi se iz začetne obtožbe krščanstva za vse zlo, ki ga je storilo evropskim avtohtonim verovanjem, prelevi v sporočilo, da to kljub vsemu ni zmagalo, marveč da se boj proti njemu nadaljuje.


»You Brought the Faith of Slavery
You Crowned the King of Slaves
You Raped and Spoiled Our Beauty
But Conquered Not Our Hearts

The Woods Became Our Shelters
The Caves Became Our Shrines
Hidden From the Greedy Eyes
Of Our Mad, Mercyful God!«


Glavno sporočilo pesmi torej izkazuje, da je kljub vsemu sektaštvu in elitizmu, ki je zaznamovalo začetek drugega vala black metala, obstajala tudi združevalna sila: skupni boj black metalske subkulture (na idejni ali drugih ravneh) proti škodi, ki jo je družbi in starim verstvom po njenem prepričanju povzročilo krščanstvo.    

For the Light of My Darkness, poslovenjeno krasno zveneče: Luči moje teme, je gotsko mračna lirska pesem. Besedilno njena gotika ne dosega baročnosti besedil Cradle of Filth, vendar je v svoji relativni preprostosti, razumljivosti in jasnosti sporočil prekrasna. Poslušalcu se v ušesa najbolj zareže igranje kitar. Tudi petje se zasidra v spomin, saj vokal zveni nekoliko drugače – vmes med grim in globokim čistim vokalom. Po načinu izraza se morda približa, vendar pa nikakor ne kopira (ima drugačen zven) načina petja Sakisa Tolisa iz Rotting Christ na nepozabni plošči A Dead Poem. Grim vokal v kanonskem petju nadaljuje čisti vokal. Pesem zaznamuje zanimiva glasbena struktura, kjer se izmenjujejo zmerno hitrejši in počasnejši deli v vzporednem poteku in prehajanju sicer blackersko zvenečih, vendar precej tehničnih solaž iz ene v drugo. V eni kitici se tako strukturno preigravanje za dolžino ene kitice pesmi preobrazi v pravoverni blackerski stampedo, ki se potem spet vrne  v tok vodilne melodije. Pesem zaradi vseh navedenih značilnosti (lepote naslova ter načinov petja in igranja) ostane kot zanimiva in izvirna dobro zasidrana v spominu.

Zadnja pesem, Each Dawn I Die, predstavlja ekstremizem v izvirnem pomenu besede; sploh upoštevaje v zvrsti že od samega začetka prisotno puritansko, elitistično in ekskluzivistično sektašenje oziroma delitev skupin na black metal sceni med »trve« in »untrve« black metal. Ne boste verjeli, ampak gre za priredbo pesmi Manowar, ki poosebljajo večino vsega, kar black metal zavrača, ni in noče biti. Kakor koli, v blackmetalski verziji pesem zveni veliko bolje kot v originalu, ozaljšanim s testosteronom, usnjem, naoljenimi bicepsi in pubertetniško počenim glasom. Največji prispevek k temu, da pesem zveni (čeravno gre za »glasbeni« umotvor Manowar), odlično da vokalni del njene izvedbe, pri katerem se dopolnjujejo grim kriki, grim in čisti vokal. Pri tem posebej izstopa vokalna kompozicija, po kateri je besedilo najprej zašepetano in nato povzeto s hropečim in na black meječim čistim vokalom. Pesem za black metal zveni zelo ritmično kot pri vseh prejšnjih pesmih, njen prehod v drugo polovico naznani kitarska solaža. Ta po dolžini in tehničnosti daleč presega tovrstne podvige drugih blackerskih sodobnikov Necromantie. Edino, kar poslušalca morda nekoliko spomni na to (pod pogojem, da pozna glasbeni opus Manowar), je zvok smeha čisto na koncu pesmi.

Gre ta prvovrsten in strnjen povzetek vse kakovosti blackmetalskega glasbenega ustvarjanja helenskega black metala, ki ga s severnima bratrancema (če ločujemo švedsko in norveško blackersko sceno) povezuje idejna sorodnost ter od njiju ločujeta oblika in bogastvo glasbenega izražanja. Absolutno priporočam vsem, ki želijo razširiti blackmetalska obzorja preko plank Skandinavije, anglosaškega in slovanskega sveta.

SORODNE VSEBINE:
3. 5. 2016Darkestrah - Turan / Recenzije
21. 10. 2013Darkestrah - Manas / Recenzije
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
24. 11. 2022
Exhumed - To the Dead
Recenzija
23. 11. 2022
Hei’an - imago
Recenzija
18. 11. 2022
Cronica - Ukony
Recenzija
16. 11. 2022
Buss - Aroused
Recenzija
11. 11. 2022
Iz Ropotarnice: Saturnus - Paradise Belongs to You
Recenzija
9. 11. 2022
Hangar 55 - Asylum
Recenzija
8. 11. 2022
Kampfar - Til klovers takt
Recenzija
7. 11. 2022
Inflected - The Abode Of The Damned
KONCERTI & FESTIVALI
1. 12. 2022
KoD: Maskardh, Dethrone the Corrupted, Okl's FruitLoops
Orto Bar, Ljubljana
1. 12. 2022
Holy Mother, Zaria
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
2. 12. 2022
Straightline, Jegulja, Vulvarine
Menza Pri Koritu, Metelkova, Ljubljana
3. 12. 2022
Nile, Krisiun, In Element, Wrath Of The Nebula
Orto Bar, Ljubljana
4. 12. 2022
Nightwish, Amorphis, Turmion Kätilöt
Stadthalle, Dunaj, Avstrija
5. 12. 2022
Heilung, Eivør, Lili Refrain
L56, Ljubljana