REPORTAŽE

12. 8. 2022

Lamb of God / Kreator / Cattle Decapitation / Blood Incantation / Vended

Parkirišče pred Cvetličarno, Ljubljana / 9. 8. 2022

Sredi toplega avgustovskega popoldneva je parkirišče pred Cvetličarno in okolico zalilo morje kilowattov, ki jih je oddajal masiven oder, na katerem je nastopilo pet mednarodnih skupin: Lamb of God, Kreator, Cattle Decapitation, Blood Incantation in Vended. Koncert, ki bi ga lahko pojmovali tudi kot festival, je v prestolnico privabil množice slovenskih in tujih metalcev, ki so se začeli v večjem številu zbirati že od zgodnjih ur. Dogodek so organizirali Dirty Skunks, kar je že samo po sebi sinonim za kakovost, in tudi tokrat ni bilo nič drugače. Lokacija je bila primerno opremiljena za veliko število ljudi in njihove potrebe, a je tudi vreme z rahlo sapico vetra in ne preveč pripekajočim soncem nekoliko prizaneslo dogodku.

Okrog 15:30, pol ure po odprtju vrat, je bila na prizorišču prisotna že večstoglava množica, ki je nestrpno čakala na začetek glasbenega dogajanja.

Z niti minuto zamude se je ob 16. uri zaslišal intro prvega banda, ameriških Vended. To je mlada zasedba, ki šteje pet članov, med katerimi je tudi sin znanega vokalista Slipknot Coreyja Taylorja, Griffin Taylor. Band je z nastopi ravno začel, ko se je pričela pandemija Covid-19, kar je bil hud udarec za novonastali band. Kmalu zatem, novembra 2020, pa so izdali prvi EP. Stil banda občasno spominja na poteze Slipknot, v splošnem pa je originalen in sodoben metal, poln hitrih riffov in kompleksnih ritmov. Ravno tako se zna band izredno dobro predstaviti v živo, na odru je veliko dinamike, zlasti basist (poleg vokalista) igra pomembno vlogo pri nastopanju. K sreči je bilo vreme popolnoma naklonjeno dogodku, temperature so bile poletno prijetne. Vse to skupaj je že na začetku privabilo veliko število radovednežev (čeprav še daleč od končnega števila prisotnih), ki nikakor niso mogli ostati daleč od odra. Karizmatični vokalist Taylor je zelo spretno komuniciral s publiko, zato ni dolgo trajalo do prvega mosh pita, tudi pred tem pa je bila žurka pod odrom neustavljiva. Skupina se je poslovila s številnimi zahvalami publiki, organizatorjem ter ostalim, na oder še prihajojočim bandom. Gotovo gre tu za band z izjemnim potencialom, ki ustvarja sodobnejšo obliko bolj agresivnega metala. Morda se bo kdo od prisotnih v bodoče celo spominjal tega koncerta v Sloveniji, ko so še bili na začetku svoje kariere.

Koncert Blood Incantation se je začel točno ob sedemnajstih, skupina pa je kmalu s svojim posebnim, izredno tehničnim death metalom pritegnila pozornost vseh prisotnih. Skupina deluje že enajst let, v zadnjih šestih letih pa je sproducirala dva dolgometražna in en live album, ki so jih kritiki in občinstvo sprejeli zelo pozitivno. Skupina je pretežno igrala komade z albumov Starspawn in Hidden History of the Human Race. Glasba denverske petorke je psihedeličen kompleks izredno tehničnih ter istočasno atmosferičnih prijemov, ki služijo kot podlaga globokemu growlu vokalista Paula Riedla. Sposobnosti zasedbe smo lahko zasledili pri poslušanju komadov, kot so Chaoplasm, ali 18-minutni Awakening From the Dream of Existence to the Multidimensional Nature of Our Reality (Mirror of the Soul). Vse pesmi so bile odigrane s kirurško natančnostjo; vsak zastoj, ponovni zagon, pasaža … vsak najmanjši delček je bil na svojem mestu. Žal je skupina imela rahle probleme z zvokom, predvsem pri bobnih, kar je pri tako hitri glasbi takoj zaznavno in do neke mere moteče. Nastop Blood Incantation, ki je bil razen podrobnosti zvoka brezhiben, je primerno ogrel občinstvo za sledeče Cattle Decapitation.

Moderni death metalci iz San Diega so predstavili predvsem material z zadnjega albuma Death Atlas, ki je izšel leta 2019 in prav tako kot Hidden History of the Human Race navdušil kritike in oboževalce. Pesmi s tega albuma vsebujejo večja odstopanja v bolj melodične dele, odpete s posebno mešanico screama in čistega vokala Travisa Ryana. Žal so tudi oni imeli težave z zvokom vsaj polovico nastopa: v obilici delov z dvojnim basovskim bobnom je ta zakril večino preostanka zvokov z odra, predvsem kitare. Glas je bil ob tej priložnosti zaznaven le, ko je dosegal višje registre, medtem ko se je karakteristično growlanje rahlo izgubljalo v nerazločnem oblaku nizkih frekvenc. K sreči je uspelo tonskim tehnikom ta problem rešiti in zagotoviti primeren zvok za zadnje tri pesmi. Seveda je bil tudi nastop kalifornijske skupine brezhiben, z vsako pesmijo je občinstvo bolj norelo, čemur je prispevalo tudi postopno bližanje mraka in vedno večja prisotnost piva v želodcih občinstva.

Pred vrhuncem večera pa so po štirih letih od zadnjega koncerta v Sloveniji nastopili nemški thrasherji Kreator. Band, z Milletom Petrozzo na čelu, se dokaj redno vrača v Slovenijo. Tokrat so s seboj pripeljali tudi novega basista, tj. Frédérica Leclercqa, bivšega basista ekstremnih power metalcev Dragonforce, in kitarista death metal superbanda Sinsenum, če naštejem nekaj sodobnejših projektov, saj je Leclercq sodeloval s še več bandi iz več žanrov, po navadi blizu power in death metalu. Od takega banda se vedno veliko pričakuje, Kreator pa publiki redno izpolnijo vsa pričakovanja. V tej zvezi tudi tokratni nastop ni bila izjema, saj je bila izbrana setlista sestavljena večinoma iz izredno prepoznavnih hitov. Ikonična Violent Revolution je tako zazvenela že kot prva pesem nastopa, sledile pa so izbrane pesmi, ki so predelale velik del diskografije Kreatorjev. Če naštejem nekaj primerov, so to pesmi Phobia, Hordes of Chaos (A Necrologue for the Elite), Enemy of God, Flag of Hate in Phantom Antichrist. Zanimivo, da Kreator niso izkoristili priložnosti za intenzivnejšo promocijo najnovejšega albuma Hate über Alles (odigrali so le dva izbrana singla z albuma), ravno tako so od predhodnika Gods of Violence izbrali dva komada počasnejšega tempa, ki imata bolj značaj pesmi za v živo z veliko množico. To sta pesmi Satan is Real in Hail to the Hordes, ki nikakor uspešno ne predstavljata albuma Gods of Violence, ki ga sicer označujejo predvsem hiter tempo in melodični riffi. Celotna setlista bolj kaže na to, da so Kreator potrebovali neko vrnitev na sceno, ki bi prijala tako novejšim kot tudi starejšim sledilcem.

Učinek take setliste je bil izjemen, saj je publika poznala bolj kot ne vse komade, kar je še bolj dvignilo nivo pozitivne energije v okolici, ves čas pa so ljudje crowdsurfali, mosh piti in circle piti so bili neustavljivi, seveda pa nismo pogrešali niti wall of death. Počasi pa se je spuščalo tudi sonce in svetloba je med koncertom pospešeno upadala. Kot da bi nas želela posvariti, da so bili vsi koncerti do tega trenutka, čeprav vrhunski, le predpriprava na kulminacijsko točko večera.

Ko je bila že popolna tema, in sicer ob 20.50, se je začel uničevalni koncert Lamb of God. Zabavo so odprli s komadom Memento Mori, vzetim z zadnjega samonaslovljenega albuma iz leta 2020. Energija petorke iz Virginije, predvsem pevca Randyja Blythea, ki je kot mala človeška vzmet skakal po odru, je seveda prevzela tudi občinstvo, ki je že divjalo in ljudi vsrkavalo v mosh pit ali jih iz njega pljuvalo v navzoče. Ko bi človek že lahko mislil, da je to vrhunec norenja občinstva, so Lamb of God naredili to, po čemer so znani. V zaporedju so izvedli klasiki Ruin in Walk With Me in Hell, ki sta popolnoma odpeljali vsakega posameznika v množici, ki jo je Blythe postopoma kontroliral kot velik lutkar ali alkimist človeških mas, ki je lahko ukazoval veliki gmoti ljudi, naj teče, skače, se loči in se poči v »največjih wall of deathih in circle pitih, kar jih je Ljubljana kdaj videla«. Setlista Američanov je stalno oscilirala med materialom z novega albuma (Resurrection Man, Nevermore) in brezčasnimi klasičnimi komadi, ob katerih je dober del občinstva zrasel, kot na primer Now You've Got Something ali Laid to Rest. Občinstvo je bolj kot očitno poznalo praktično celoten material in je uživalo vsako sekundo nastopa. Koncert so zaključili z eksplozivnim ter najbrž najbolj znanim komadom Redneck, ki je sprožil ogromen circle pit, nebo pa je za sekundo pokril oblak napol praznih kozarcev piva, ki jih je publika ustrelila v zrak na začetku komada.

Koncert se je zaključil točno ob 22. uri, po čemer so člani varovanja počasi usmerili zadnje prisotne proti izhodom. Navdušeno občinstvo je lokacijo zapustilo brez problemov, še omamljeno od zvočne terapije in samega showa, ki so ga bili organizatorji in bandi sposobni sestaviti in izpeljati.

SORODNE VSEBINE:
ZADNJE OBJAVE
Reportaža
20. 9. 2022
Vratolom 2022, 2. dan
Reportaža
19. 9. 2022
Vratolom 2022, 1. dan
Reportaža
7. 9. 2022
Mgła / In Twilight's Embrace / Odium Humani Generis
Reportaža
5. 9. 2022
Iz zakulisja: Eruption
Reportaža
31. 8. 2022
Breka Fest XIII
Reportaža
30. 8. 2022
Črna Loka Metal Festival 2022, 2. dan
Reportaža
29. 8. 2022
Črna Loka Metal Festival 2022, 1. dan
Reportaža
23. 8. 2022
StonerKras Fest
KONCERTI & FESTIVALI
26. 9. 2022
Spoiled, Mindknot
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
26. 9. 2022
Opeth, The Vintage Caravan
Tvornica kulture, Zagreb, Hrvaška
27. 9. 2022
Hexis, Iamdisease
Mladinski center Postojna
28. 9. 2022
Pallbearer, Elder, Irist
Orto Bar, Ljubljana
29. 9. 2022
In Obscurity Revealed, Razvalina
Kontejnr, Postojna
30. 9. 2022
Eruption (Release Show), Sarcasm, Tytus
Orto Bar, Ljubljana