INTERVJUJI

1. 5. 2007

Dimmu Borgir

Spraševal: Matjaž Prešeren
Odgovarjal: SHAGRATH
Štiri leta je bilo potrebno čakati na nov pravi Dimmu Borgir album. Z njim je band dosegel največje komercialne uspehe in ekstremni metal v tem smislu popeljal na nekoč nepredstavljivo raven. Eden največjih norveških glasbenih eksportov je z In Sorte Diaboli posnel novo mojstrovino ekstremnega simfoničnega metala, ki vsebuje vse njihove prepoznavne elemente, se pa vseeno razlikuje od njihovih prejšnjih izdelkov. O albumu je spregovoril njihov frontman, Shagrath.

MATJAŽ: Konec aprila Dimmu Borgir izdajate nov album In Sorte Diaboli. V primerjavi z zadnjim albumom Death Cult Armageddon bi lahko rekli, da je bolj kitarsko orientiran.

Dimmu Borgir SHAGRATH: Ja, precej bolj je kitarsko orientiran, kajti večina materiala je bilo narejenega na kitarah in ne na klaviaturah, kar smo počeli ponavadi. Na prejšnjih albumih smo kreirali več klaviaturskih riffov in nato dodali kitare. Pri In Sorte Diaboli pa klaviaturist ni imel dovolj inspiracije, da bi ustvaril več pesmi na podlagi klaviatur, tako da smo na tem albumu naredili več pesmi na osnovi kitar. Kar pa se mi zdi odlično.

MATJAŽ: Pomanjkanje inspiracije pri Mustisu je bila torej vzrok za to spremembo, tega se niste lotili načrtno?

SHAGRATH: Ne, pri nas se vedno vse odvija naravno. Ne usedemo se in analiziramo, kaj ustvarjamo oziroma ne menimo se o tem, kaj bi želeli ustvariti. Samo po sebi je prišlo, da smo večji poudarek namenili kitaram in ne klaviaturam.

MATJAŽ: Po Death Cult Armageddon ste na novo posneli svoj drugi album Stormblast. Na In Sorte Diaboli se vidi, da ta izlet v preteklost ni prav nič vplival na pisanje novega materiala.

SHAGRATH: Ne, prav nič. S Silenozom sva čakala, da nam poteče pogodba s Cacophonous Records, ki je bila podpisana za deset let. Leta 2005 sva imela nekaj časa, da se usedeva. Z Dimmu Borgir smo po Ozzfestu imeli odmor in takrat sva se odločila, da album posnameva še enkrat. Posneli smo ga in to nima nič opraviti s kakšnimi vplivi za komponiranje In Sorte Diaboli. Gre za dve čisto izključujoči se zadevi. Morali smo ga ponovno posneti, da smo ga lahko predstavili ljudem. S tem smo bili zadovoljni.

MATJAŽ: Danes je Dimmu Borgir čisto drugačen band kot je bil pri svojih začetkih. Takrat je bila v vaši glasbi prevladovala atmosfera, danes je v ospredju tehnični perfekcionizem, pompoznost. Kako ti doživljaš ta vaš razvoj, skozi katerega ste šli?

SHAGRATH: Naš razvoj poteka po čisto naravni poti. Pri svojem delu smo postali bolj profesionalni. Vleče nas to, da želimo napredovati, posneti boljše albume, kot smo jih v preteklosti. Tudi menjave v zasedbi so pri tem razvoju odigrale pomembno vlogo. Novi člani, ki pridejo v band, prinesejo s seboj svoje vplive, ideje, na podlagi katerih smo določene stvari potem začeli delati drugače, se spreminjali. Pri nas je bilo vedno pomembno, da se ne ponavljamo, da se izboljšujemo.

MATJAŽ: In Sorte Diaboli je vaš prvi konceptualni album. Kako ste prišli na idejo posneti konceptualni izdelek?

SHAGRATH: Kitarist Silenoz je napisal celotno zgodbo za album. Glasba in besedila sta bila narejena čisto ločeno, tako da se besedila ne odražajo v glasbi, le med seboj so povezana.

MATJAŽ: Kje pa je črpal inspiracijo za zgodbo?

Dimmu Borgir SHAGRATH: Album ni nekaj v stilu Operation Mindcrime ali kaj podobnega, gre za bolj fiktivno zgodbo. O sami zgodbi težko povem kaj podrobnega, ker je vse napisal Silenoz. Mislim pa, da se glavna tema zgodbe vrti o izmišljenem karakterju, ki leta svojega življenja preživi z iskanjem boga. Nenadno v nekaj tednih doživi razodetje in ta oseba se duhovno preobrazi v nekaj, kar on sam in ljudje okoli njega verjamejo, da je –reinkarnacija antikrista, nasprotje boga. Besedila so napisana kot dnevnik in razlagajo individualne boje do osebne in duhovne zmage, ki pomeni dokončno zavrnitev koncepta boga. Nato postane kot eno z Luciferjem, za katerega pravijo, da je bil pametnejši, lepši od ostalih angelov. Karakter v zgodbi simbolizira Luciferjeve značilnosti v smislu njegovih nadnaravnih sposobnosti kot človeka, ki so videne kot neka grožnja in nekaj negativnega.

MATJAŽ: Zanimivo.

SHAGRATH: Najboljše je, da se prebere celoten booklet, v katerem dobiš potek zgodbe skupaj z besedili. Zelo zanimiva zgodba.

MATJAŽ: Glede na povedano o zgodbi je odlično delo ponovno opravil Joachim Luettke z naslovnico.

SHAGRATH: Absolutno. On je avtor že nekaterih prejšnjih naslovnic in z njim zelo dobro sodelujemo. V naprej mu pošljemo glasbo, kar mu je potem inspiracija za naslovnico.

MATJAŽ: Pred kratkim sem bral nek njegov intervju, v katerem je povedal, da je njegovo delo za Death Cult Armageddon eno od dveh najboljših njegove kariere. Se ti zdi, da je na In Sorte Diaboli to presegel?

SHAGRATH: Ne, še vedno mislim, da mu je na Death Cult Armageddon uspelo bolje. A to gre za dve čisto različni, neprimerljivi stvari. Še vedno se mi zdi, da je z Death Cult Armageddon naredil najboljše delo svoje kariere, celoten koncept na digipack verziji albuma je naravnost fantastičen.

MATJAŽ: Kako pomemben pa je za vas vizualni izgled albuma?

SHAGRATH: Zelo. Vizualne predstave so že tako ali tako precej pomembne v naši glasbi. Tako sam image kot nastopi v živo.

MATJAŽ: Na promo fotografijah ste tudi predstavljeni z malce spremenjenim imageom, opravo. Na odru pa niste vedno tako napravljeni?

SHAGRATH: Včasih smo, včasih ne. Ta oblačila so zelo vroča in neudobna. Na odru pa je vedno zelo vroče, tako da ni dobro imeti na sebi veliko usnja. Včasih tudi to oblečem, a veliko bolje se počutim v T-shirtu.

MATJAŽ: Na Death Cult Armageddon ste sodelovali z orkestrom, na In Sorte Diaboli temu ni bilo tako.

SHAGRATH: Ja, tu smo uporabili smo sample. Še vedno gre za prave orkestralne zvoke, ki pa so bili odigrani na klaviature in ne z orkestrom. Na tem albumu nismo želeli sodelovati z orkestrom, ker nam je to na prejšnjem vzelo veliko časa. Potrebno je bilo veliko prilagajanja, časovnega usklajevanja, same priprave so bile zelo naporne, zato smo tokrat vse želeli narediti sami. Vseeno pa smo za orkestralne dele potrebovali tri tedne. Dimmu Borgir

MATJAŽ: Ponavadi si bandi, ki na albumu sodelujejo z orkestrom, želijo tudi skupnega nastopa na odru. Kako pa je s tem pri Dimmu Borgir?

SHAGRATH: Tega še nismo storili, mogoče bomo kdaj v prihodnosti, če bomo imeli čas. Kot sem že rekel, v sodelovanje z orkestrom je potrebno vložiti veliko dela in časa, trenutno pa tega nimamo na razpolago. Mogoče bo nekoč zanimivo izdati kak live DVD z orkestrom.

MATJAŽ: Tako kot Stormblast re-release je tudi In Sorte Diaboli odbobnal Hellhamer, ki pa še vedno ni stalni član zasedbe?

SHAGRATH: Ne, trenutno je naš session član. Zelo je zaposlen s svojimi ostalimi bandi in zato se nam zdi, da je zaenkrat bolje, da ostane kot je. Stabilna zasedba smo sedaj že sedem let, kar je nov rekord za Dimmu Borgir, hehe. Mogoče nekega dne, če bo vse potekalo gladko, in če bo še želel sodelovati z nami, potem bi lahko postal naš stalni član. A s tem se ne obremenjujemo. Novega stalnega člana niti ne potrebujemo, plačamo ga za svoje delo in sedaj smo vsi s tem zadovoljni. Z nami pa bo tudi na live nastopih.

MATJAŽ: V preteklosti ste imeli precej sprememb v zasedbi, sedaj pa ste res že dolgo skupaj v tej zasedbi.

SHAGRATH: Ja, vendar nikoli ne veš, kaj vse se lahko zgodi. Mogoče bo nekoč spet več sprememb. Tako je to v tem poslu he, he. Zna biti naporno, ko veliko časa prebiješ skupaj na turneji, pride do medsebojne naveličanosti.

MATJAŽ: Turneja za Death Cult Armageddon je bila res zelo dolga in naporna. Si imel s tem kaj problemov?

SHAGRATH: Ne, turneja pa je zahtevala veliko trdega dela. Dvomesečna turneja za Ozzfest je bila zadnja za album in takrat smo rekli, da je bilo to dovolj, naveličali smo se en drugega in zato je bilo najbolje, da smo si vzeli odmor. Nekateri od nas smo medtem postali starši, več pozornosti je bilo potrebno nameniti družinskemu življenju. Sedaj pa spet komaj čakamo, da se vrnemo na koncertne odre.

MATJAŽ: S turnejo začnete v ZDA. Amerika je sedaj vse pomembnejši trg za Dimmu Borgir?

SHAGRATH: Tako je. Ko smo igrali na Ozzfestu, smo v ZDA prodali veliko več albumov kot pred tem. In v ZDA moraš biti vseskozi prisoten, da lahko prodajaš albume. Gre za veliko državo, trg je zelo pomemben. Septembra in oktobra pa pridemo v Evropo z Amon Amarth.

MATJAŽ: Black metal je v svojih začetkih predstavljal neke vrste upor proti družbi, sedaj se je razrasel v čisto nekaj drugega. Kako sam vidiš trenutno stanje v black metal sceni?

SHAGRATH: Nisem več del black metal scene. Termin black metal se je čisto razvodenel, tako da mu ne posvečam več posebne pozornosti. Dimmu Borgir tudi nimam več za black metal band, smo veliko več kot black metal band. V svoji glasbi kombiniramo precej različnih stilov, tako da nas ne moreš imeti za black metal. Sam sebe res nimam več za predstavnika black metal scene, tako da bi težko o tem povedal kaj več.

Dimmu Borgir


SORODNE VSEBINE:
1. 9. 2010Dimmu Borgir / Intervju
7. 5. 2007Dimmu Borgir - In Sorte Diaboli / Recenzije
18. 11. 2005Dimmu Borgir / Intervju
ZADNJE OBJAVE
Intervju
12. 3. 2024
The Stone
Intervju
15. 12. 2023
Fleshless
Intervju
27. 9. 2023
Terminal Disease
Intervju
13. 9. 2023
Snøgg
Intervju
5. 9. 2023
Moonlight Haze
Intervju
25. 8. 2023
Cvinger
Intervju
7. 8. 2023
Šakal (ENG)
Intervju
7. 8. 2023
Šakal
KONCERTI & FESTIVALI
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija
30. 3. 2024
Cvinger, Samperium
HABitat, Slovenj Gradec
31. 3. 2024
Replicant, Anachronism, Siderean
Klub Gromka, AKC Metelkova mesto, Ljubljana