RECENZIJE

6. 4. 2021
Sodom - Genesis XIX
Steamhammer, 2020

Zgleda je odhod velikanov Slayer pustil na thrash metal sceni tako zelo veliko luknjo, da so to začutili tudi bandi sami. O čem točno kvasim zdaj takoj na začetku, namesto da bi predstavil band? No, kot prvo menim, da nemških titanov thrash metala, ki bodo naslednje leto praznovali 40 let delovanja, ni treba posebej predstavljati. Sodom so kot ostali veliki thrash bandi že od nekdaj tam – jezni in udarni. Tako kot nekoč Slayer. A ker slednjih več ni, je treba nivo kakovosti še za njih držati na ustrezni ravni. In tako so to tudi naredili Sodom. Z albumom Genesis XIX so nam dali konkretno (kakovostno in nalezljivo) zalogo thrash metala, ki bi po določenih standardih lahko dosegal tudi obseg dveh albumov.

Pa dajmo nadaljevati z nekaj faktografije. Album Genesis XIX obsega 12 komadov, ki skupaj nanesejo minutažo skoraj 55 minut. S tem je aktualni dolgometražec Nemcev njihov najdaljši album doslej. Z malo dodatne matematike pa tudi hitro ugotovite, da za to ni krivo nadpovprečno dolga tracklista, temveč so nam Nemci dejansko postregli z nekaj nadpovprečno dolgimi komadi. Naslovni komad in The Harpooneer nekaj vrstic pod njim recimo trajata oba preko sedem minut. Vse kaj drugega kot thrash metal povprečje, zaradi česar je povsem jasno, da so Sodom svoj album opremili s konkretno dozo melodike, ki drži stopnjo zanimanja na dovolj visoki ravni, da poslušalec posameznega komada enostavno ne preskoči.

Stari maček, kakršen je Tom Angelripper, edini ustanovni član in šef banda, seveda ve, kako se takšnim stvarem streže, toda albumu tudi ni niti malo škodilo, da se je k zasedbi – vsaj začasno – vrnil Frank Blackfire, ki je z bandom sodeloval v drugi polovici 80. let prejšnjega stoletja in z njim ustvaril klasiki Persecution Mania in Agent Orange. Skratka, na ploščku Genesis XIX se sliši nadvse dobrodošla mladostniška jeza, ki ponekod meša thrash metal s klasičnim speed metalom, po drugi strani pa z deathmetalsko agresijo, in če vse skupaj dodatno začinimo s pravo dozo groova, tehnične prekaljenosti in igro prefinjenih solističnih »prstkov« z že omenjeno melodiko oziroma riffovsko nalezljivostjo, tudi več kot sedemminutni komad mine kot v šusu.

Menim torej, da ponuja Genesis XIX kar dosti nekih vrhuncev, ki pa se vsi držijo bolj ali manj tradicionalnega zvoka in aranžmajev. Toda kljub všečnosti večine komadov, pa eden zmeraj znova štrli iz povprečja. Po eni strani zato, ker gre za edini komad z nemškim besedilom, po drugi strani pa zato, ker ta za nemškega jezika vajena ušesa zveni precej provokativno. Zaradi svoje provokativne narave komada Nicht mehr mein Land (slov. Nič več moja dežela) je torej razumljivo, da ga je Tom želel odpeti v maternem jeziku. Na ta način lahko lažje zagovarja vsakršno (namerno ali nenamerno) dvoumnost besedila. A vsi dvomljivci naj si preberejo zaključna verza pesmi »Wenn Recht mit Unrecht kopuliert, wird Widerstand zur Pflicht,« pa bodo hitro spoznali, da gre Tomu za iskanje prave svobode ter pravice in ne za kakršne koli nizkotne nacionalistične ideje. Živel metal!

SORODNE VSEBINE:
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
7. 5. 2021
Iz ropotarnice: Lizzy Borden - Visual Lies
Recenzija
6. 5. 2021
Lunar Shadow - Wish To Leave
Recenzija
5. 5. 2021
Asphyx - Necroceros
Recenzija
4. 5. 2021
Primal Creation - News Feed
Recenzija
3. 5. 2021
Sovrag - Tribute To Death (EP)
Recenzija
29. 4. 2021
Evergrey - Escape of the Phoenix
Recenzija
28. 4. 2021
Infest - Psychosis
Recenzija
26. 4. 2021
Različni izvajalci - Grazil Records & Friends Volume 1 (kompilacija)
KONCERTI & FESTIVALI
14. 5. 2021
STREAM: Metalsteel – TRIBUTE TO LEGENDS
Klub Jedro, Medvode
22. 5. 2021
ODPOVEDANO! Vienna Metal Meeting 2021
Arena, Dunaj, Avstrija
22. 5. 2021
Throne Fest 2021
Kubox, Kuurne, Belgija
23. 5. 2021
STREAM: Emperor – A Night of Emperial Wrath
Notodden Teater, Oslo, Norveška
4. 6. 2021
ODPOVEDANO! Download Festival 2021
Castle Donington, Združeno kraljestvo
10. 6. 2021
System Of A Down, Korn
Area Expo, Milano, Italija