Na današnji dan
2011
Vicious Rumors izdajo svoj deseti album Razorback Killers
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

REPORTAŽE

30. 4. 2019

Dark Easter Metal Meeting 2019, 1. dan

Backstage, München, Nemčija / 20. 4. 2019

»Lepo je na velikonočno nedeljo igrati za našega Gospoda!« –Tom Gabriel Fischer (Triptykon, ex-Hellhammer, ex-Celtic Frost)

Dark Easter Metal Meeting je nemški festival, ki se odvija v bavarski prestolnici od leta 2012 in se je letos ponovil že sedmič. Festival se je začel skromno (400 obiskovalcev, 6 bandov), a je kmalu presegel 1000 obiskovalcev, natančneje znaša kapaciteta kompleksa alternativne kulture 1600 obiskovalcev. Enako kot lani je bil tudi letos festival že nekaj tednov pred začetkom razprodan, s čimer nas je organizator seznanil že davnega 6. marca. Po nekoliko nestabilnem letu 2018, ko je v zadnjem trenutku prišlo do različnih zamenjav nastopajočih, letos obiskovalci nismo imeli te smole, saj je ostal napovedan line up do konca nespremenjen. Konkretno je to pomenilo, da smo lahko na treh odrih (Werk, Club in Halle) spremljali vsega skupaj kar 34 bandov s področja black, dark, death in doom metala. Navedena mešanica različnih zvrsti sicer zveni zelo atraktivno, toda dejansko je bil letošnji poudarek pisan na kožo predvsem blackmetalskim dušam – tako z vidika glavnih kot tudi manjših bandov. V soboto, 20. aprila, so nas razvajali naslednji bandi:

Dvorana Club:

14.00 vrata
14.30–15.00 DEAD ALONE (30 minut)
16.40–17.10 GOATH (30 minut)
18.20–19.00 ESSENZ (40 minut)
20.10–20.50 MORD’A’STIGMATA (40 minut)
22.00–22.40 IMPERIAL TRIUMPHANT (40 minut)
00.15–00.55 ENDEZZMA (40 minut)

Dvorana Halle:

14.45 vrata
15.00–15.40 DÉCEMBRE NOIR (40 minut)
16.35–17.15 URN (40 minut)
18.15–19.05 SEAR BLISS (50 minut)
20.05–20.55 THULCANDRA (50 minut)
21.55–22.45 THE RUINS OF BEVERAST (50 minut)
00.10–01.00 MIDNIGHT (50 minut)

Dvorana Werk:

15.30 vrata
15.45–16.30 GEHENNA (45 minut)
17.20–18.10 ADVENT SORROW (50 minut)
19.10–20.00 NECROPHOBIC (50 minut)
21.00–21.50 TSJUDER (50 minut)
22.50–00.05 TIAMAT (75 minut)

Gehenna na Dark Easter Metal Meeting 2019:

Zame so otvorili festival norveški podcenjenci Gehenna. Black metal zasedba s Sanrabbom na čelu je pred nekaj leti ponovno začela s koncertiranjem in po zaslugi domačih organizatorjev smo jih tako uspeli videti v zadnjih letih tudi na slovenskih tleh. Ker je od aktualnega albuma Unravel minilo že kar nekaj let, band v Münchnu ni bil obremenjen z nikakršno promocijo, zaradi česar smo dolgoletni sleditelji njihovih viž prišli na svoj račun in tako slišali (ponovno) nekaj starih komadov, s katerimi so si nekoč zgradili svojo slavo. A izbor komadov me ni niti presenetil niti osupnil. Bolj všečno se mi je zdelo dejstvo, da je band pokazal malo več življenja, pa čeprav se je skrival za corpse paintom. Prijetna popestritev so bile tudi v živo odigrane klaviature, s čimer me je band prepričal, da si ga bom zagotovo še kdaj ogledal v živo.

Advent Sorrow na Dark Easter Metal Meeting 2019:

Nekakšno presenečenje prvega dne festivala so predstavljali avstralski Advent Sorrow. To je bil edini band, ki je nastopil na glavnem odru in ga predhodno nisem poznal. Kljub temu se je zasedba, ki je do zdaj izdala le en studijski album in nekaj drugih izdaj, izkazala kot dobro naoljen black metal depresivec, ki ima v Nemčiji očitno že kar redno poslušalstvo. Band je zaigral nekaj starih komadov, največ pa je stavil na najnovejše, ki pa v obliki celovečerca še niso ugledali luči sveta. Ne dvomim, da se bo to zgodilo kaj kmalu.

Sear Bliss na Dark Easter Metal Meeting 2019:

Sear Bliss še zmeraj promovirajo aktualni album Letters from the Edge. Vsaj tako jaz razumem okoliščino, da je band okoli polovico svojega nastopa posvetil ravno temu albumu. Madžari so po dobrem polletju promoviranja novega albuma odlično dodelali svoj nastop, kjer ni prostora za kakršne koli napake ali spodrsljaje, medtem ko ob vsej profesionalnosti in utečenosti na odru še zmeraj delujejo pristno in naravno. Nastop so začeli s klasiko Two Worlds Collide z albuma Glory and Perdition iz leta 2004, ki je sčasoma postal stalnica njihovih nastopov. Izbor komadov z najnovejšega albuma (A Mirror in the Forest, Forbidden Doors, Seven Springs, Shroud) je ravno toliko presenetil kot zaključni komad 1100 Years Ago, ki je že tudi postal stalnica ob koncu njihovih nastopov. Sear Bliss me torej z nobenega vidika niso presenetili, vsaj ne tako kot neznanega kitarista, ki je sredi njihovega šova odprl vrata zaodrja in želel odkorakati na oder, preden je zagledal band in vse nas v publiki, a presenečenja ob takšnem nastopu niti nisem pričakoval niti potreboval.

Necrophobic na Dark Easter Metal Meeting 2019:

Necrophobic so star black/death metal band s Švedske, ki je začel z delovanjem povsem ob koncu 80-ih in bil od takrat do danes skromno, a vztrajno prisoten na sceni. V 30 letih delovanja so Švedi ustvarili osem studijskih albumov in nekaj EP-jev ter singlov, njihov dolgi staž pa je glavni krivec za to, da je bila glavna/največja dvorana Werk nabito polna, ko so igrali. Klavci malega Jezuščka so seveda postregli s komadi z njihovega meni najljubšega albuma Hrimthursum, ob tem pa seveda nikakor niso mogli mimo aktualnega celovečerca Mark of the Necrogram iz lanskega leta. Na tem ostaja peterica iz Stockholma zvesta sama sebi, zaradi česar jo je publika v Münchnu z veseljem nagradila z aktivnim razgibavanjem vratnih mišic. Necrophobic so morda resda stari, a nikakor niso zastareli.

Thulcandra na Dark Easter Metal Meeting 2019:

Melodičarji Thulcandra so bili prvi band iz Nemčije, ki sem si ga ogledal na ta dan. Kdor vsaj malo pozna band, je že slišal, da se ti močno zgledujejo po švedskih Dissection. Če torej spadate med tiste, katerim se je Jon Nödtveidt zameril z albumom Reinkaos in si želite več tega, kar ponujata albuma The Somberlain in Storm of the Light's Bane, potem boste z nemškimi Thulcandra zagotovo prišli na svoj račun. Konkretno napolnjena dvorana Halle, ki je nekoliko večja od ljubljanskega kluba Chanel Zero, je zagotovo dober dokaz za to.

Tsjuder na Dark Easter Metal Meeting 2019:

V kolikor sem zelo dolgo moral čakati, da sem prvič ugledal trojček Tsjuder v živo na odru, me možakarji z Norveške zadnje čase že konkretno razvajajo. Po lanskem nastopu na avstrijskem festivalu Kaltenbach Open Air, ki bo letos spet gostil odlične zasedbe ekstremnega metala, sem se ponovno lahko prepričal v odličnost tega banda. Zasedba se je z leti osredotočila na festivalske nastope – kot veliko njihovih stanovskih kolegov – in zato jih je na naših koncih še toliko težje ujeti v živo. Čeprav se setlista ni kaj dosti razlikovala od tiste lanske, je vsak komad povzročal navdušenje, kot da bi ga slišal prvič. Tsjuder so zagotovo poskrbeli za najbolj divji nastop večera, pri čemer so se najmočneje osredotočili na zadnji album Antiliv, s katerega so – če me spomin ne vara – zaigrali tri komade: Demonic Supremacy, Kaos in Antiliv, s katerim so tudi zaključili svoj nastop. Kaos je bil popoln, za pravo dozo erotike pa je band poskrbel s priredbo Sacrifice, s čimer bi bil nastop perfekten, če ob solažah ne bi trpeli zaradi pomanjkanja ene kitare.

The Ruins of Beverast na Dark Easter Metal Meeting 2019:

Med glavnimi zastopniki počasnih in težkih riffov so ob praznovanju velike noči nastopili nemški The Ruins of Beverast. Za zasedbo so značilni dolgi komadi, ki nemalokrat presežejo mejo 10 minut, zaradi česar je konzumiranje njihove glasbe v živo dvorezen meč. Poznavalci njihovih viž se bodo z lahkoto utopili v globokem morju atmosferičnega black/doom metala, medtem ko zna imeti pri nepoznavalcih tovrstna glasba ravno obraten učinek. Ne glede na eno ali drugo pa je jasno, da band ni ustvaril razgrajanja pod odrom, temveč sproščeno in zasanjano zrenje proti odru.

Tiamat na Dark Easter Metal Meeting 2019:

Švedski Tiamat, ki so danes rokerji in so nekoč tresli Zemljo z death/doom metalom, so prišli v München z albumoma Clouds in Wildhoney v prtljagi. Ta dva dolgometražca sta med njihovimi starejšimi sledilci med najbolj priljubljenima, zaradi 25-letnice slednjega pa so Tiamat tudi za svoj nastop na našem največjem festivalu MetalDays že napovedali, da bodo dotična dva odigrali v celoti. Ali so tako naredili tudi v Münchnu, ne vem, saj dotičnih albumov ne poznam, vem le, da je bila publika navdušena, čeprav je pevec z modrimi kavbojkami, belo srajco, poletnim klobukom in neke vrste make-upom (corpse paint menda ni bil?) spominjal na Beetlejuicea.

Endezzma na Dark Easter Metal Meeting 2019:

Ti Norvežani so se mi izmuznili na lanski prvi ediciji festivala Winter Days of Metal, saj zaradi slabih razmer na cesti nikoli niso prišli do Bohinjske Bistrice. Dovoljšen razlog torej, da sem se zaradi njih odpravil tako daleč. Kljub pozni uri nastopa ob 0.15 smo jih v najmanjši dvorani dvodnevnega nastopa pričakali v spoštljivem številu. Dvorana sicer nikakor ni pokala po šivih kot med glavnimi akterji festivala, ki so nastopali v dvorani za morda 1000 obiskovalcev, a nas je bilo dovolj, da smo ustvarili prijetno, za black metal koncert značilno vzdušje. Norvežani so zaigrali kar pet komadov z aktualnega albuma The Arcane Abyss, nastop pa dodatno začinili z Junkyard Oblivion s prvenca in zaključili z odličnim Alone z EP-ja. To je bil odličen zaključek prvega festivalskega dne.

SORODNE VSEBINE:
9. 8. 2019MetalDays 2019, 5. dan / Reportaže
KONCERTI & FESTIVALI
28. 3. 2024
Inferno Metal Festival 2024
Rockefeller / John Dee / Sentrum Scene, Oslo, Norveška
28. 3. 2024
KoD: Glista, Prototype 5, Black Camo
Menza pri koritu, Metelkova, Ljubljana
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija