Na današnji dan
2011
Amon Amarth izdajo svoj osmi album Surfur Rising
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

REPORTAŽE

29. 1. 2013

Eruption / Lintver

Orto Bar, Ljubljana / 24. 1. 2013

Kovinska veriga Kadilnica Of Death je minuli četrtek nanizala thrash metal člen brez primesi, za njegovo trdnost pa so poskrbeli goriški Lintver ter ljubljanski Eruption s predstavitvijo nove plošče, zloščil pa ga je Boco, ki je Kadilnici ob spremljavi istega banda častil hvalospev. V koncertnem prostoru Orto Bara se je ta večer zbralo dobrih sto ljudi, ogenj pravkar izdanega albuma Tenses Collide pa je na plano spravil večino bivših članov headlinerjev in mnogo zamrznjenih članov scene oz. tistih, ki so bili nekaj let inventar na vseh metalskih dogodkih, sčasoma pa klecnili pod težo sprememb, ki jih narekuje odraščanje.
Prve smo si lahko ogledali Lintver, ki so s seboj prinesli ves temperament najbolj sončne slovenske pokrajine. Njihov nastop je napovedal koncert v znamenju odličnega zvoka, skozi razgiban set pa so iztisnili nekaj prav navdušujočih trenutkov. Gre za band, ki se z zamudo pri izdaji plošče še ne mora zanašati na večjo predanost publike, ki bi lahko bandu na oder zabičala lastne verze, jim pa zato kožo rešuje bobnar, ki z domiselno uporabo dvojnih bas pedal, raznolikimi in nepredvidljivimi prehodi ter menjavami ritmov zlahka pripravi zbrano občinstvo, da se to prikloni v pobiranju lastne čeljusti. Še posebej za zvrst, katere preživetje med vsemi možnimi deviacijami in variacijami temelji na limitiranju k istim vzorcem, so se predstavili z izredno raznolikimi komadi in aranžmaji, med katerimi si med stalnejšimi najbolj zapomnimo tremolo solaže. V avtorskih pesmih je na trenutke čutiti vplive tako Anthrax in Sadus kot tudi evropske različice thrasha, splošni goriški prizvok pa dajejo vplivi Keller, s katerimi si delijo nekaj domala identičnih riffov, vendar v tem ni nič spornega, kajti istih občutkov boste deležni ob zaporednem poslušanju plošč Tenses Colide (Eruption) in Unbearable Conditions (Panikk), kjer gre prav tako za zrcaljenje enakih prijemov. Kljub ponavljanju vzorcev v zvrsti pa je bistvenega pomena način predstavitve, ki pa Lintver z ravno pravšnjo mero uigranosti in surove spontanosti uvršča med precej prepričljive. Publika je bila v tistem času še nekoliko zadržana, tako da o kakšnih pododrskih dejavnostih, katerih intenzivnost preseže trzanje v peti in ritmično zibanje vratu, še ni bilo moč govoriti.
Napočil je čas za Eruption, ki pri mobilizaciji publike v bolj živahne odzive niso imeli bistvenih problemov. Občinstvo, ki se jim besedila starejših pesmi z lahkoto valijo z jezika, pa je bilo kaj kmalu potisnjeno proti šanku, saj se je prostor tik pod odrom spremenil v wrestling areno, katere udeleženci so tekom celotnega nastopa ljubljanskih thrasherjev silovito udrihali po tleh in s tem dogodku dali takšen pečat, da si zaslužijo posebno obravnavo. Osebno me stvar ne moti, si pa predstavljam, da je zlahka šla v nos tistim, ki se že tako med koncerti pritožujejo, če jih ošvrkne kakšnem pramen las, gotovo pa se jim razlije žolč v trenutku, ko jim nekdo v pivo pomoči blatni buler. Z drugimi besedami, kaj je hujše za miroljubnega obiskovalca koncertov, kot da se mu pred nos nabijejo trije prek vseh meja zdravega okusa pijani Dolenjci? Le to, da se trem pijanim Dolenjcem pridruži še prav tako alkoholno prestrašen Škot, vsak od njih pa jasno v notranjost objekta pretihotapi svoj liter cenenega vina. Po nekaj silovitih višinskih padcih po tleh in po nedolžni publiki smo se množično držali za glave v bojazni, da se je usodno premaknilo kakšno vretence, a jim je bila pijanska sreča naklonjena. Skratka, prizori, kakršne lahko vidimo v YouTube videih z naslovom »Russian Compilation« ali kaj podobnega. Lomastenje stokilskih pošasti v prvih vrstah pa je za preostale udeležence, ki bi se sicer morda udeležili tovrstnih dejavnosti, nadaljnje pozive po moshpitu negiralo. Prilagam skico/shemo dogajanja:

Nazaj na Eruption. Po dveh spletnim sledilcem že predstavljenih komadih z druge plošče je bila večina repertoarja posvečena nadaljnji predstavitvi scenske novitete, s katero band stilsko migrira od ameriškega zvoka k zakopanim zakladom centralne Evrope, novo riffanje in eksperimentalne linije pa me še najbolj spominjajo na nekoliko obskurne poljske Wilczy Pająk. V primerjavi s predhodniki se je bobnarski oddelek nekoliko umiril in demonstriral bolj studijski pristop k igranju, kar opažam pri večini bandov, ki glasbeno dozori skozi stik s pravo studijsko izkušnjo – produkt tega je sigurno večja usklajenost med člani, vendar pa dodaja prizvok sterilnosti, kar se gotovo pozna pri doživetosti nastopa. Kakorkoli, so kitaristi, ki bodo ostali zgolj kitaristi, in so tisti, ki se jih bo vedno naslavljalo z imenom in priimkom, kar priča o nezamenljivosti. Eden takih je gotovo Tim Tajič, ki je kot na vseh drugih nastopih Eruption iz kitare izvabljal fantastične solaže, odigrane s tono in pol občutka in pri katerih ima vsak najmanjši detajl pomen ter pesmi doda prepotreben čustveni navor, med tem časom pa sta Čuk in Škof odlično držala ritem. Da, ekipa res suva intenzivno, brez prestanka, četudi je bilo na trenutke mogoče opaziti nekaj spogledovanja med člani v momentu negotovosti, ki pa so popolnoma izginili pri predstavitvi starejših pesmi. Deležni smo bili tudi informacij o nastanku albuma ter doprinosu posameznih članov in tako lahko slišali komad, ki ga je v celoti spisal basist ter si s tem pustil nekaj več ustvarjalnega prostora. Proti koncu seta je bila publika deležna dueta Buco/Boco, slednji pa je skozi pijano štorast nagovor in krakajoč vokal predstavil radost malega človeka ob zavijanju v meglo. Konec več kot solidnega nastopa je žal zaznamoval »crko Maršal« trenutek pri Timovi kitari, kljub temu pa je band v slogu pripeljal nastop do kraja s čupanjem »na suho«. Najbolj v spominu ostanejo refreni Empty Shells, začetek Democracy in skladba Auditors. Verigi Kadilnica Of Death še ne gre napovedovati poka zaradi šibkega člena, saj več ali manj niza le prvovrstne dogodke ob spremljavi številčne publike, trkanje pivskih kozarcev pa se ob četrtkih vedno znova razlega pozno v noč.

SORODNE VSEBINE:
KONCERTI & FESTIVALI
28. 3. 2024
Inferno Metal Festival 2024
Rockefeller / John Dee / Sentrum Scene, Oslo, Norveška
28. 3. 2024
KoD: Glista, Prototype 5, Black Camo
Menza pri koritu, Metelkova, Ljubljana
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija