Na današnji dan
2011
Vicious Rumors izdajo svoj deseti album Razorback Killers
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

REPORTAŽE

12. 3. 2013

Threshold

Orto Bar, Ljubljana / 11. 3. 2013
Avtor: Gorjanec

Threshold, po krivici pogosto spregledani britanski progresivci, katerih prepoznavni faktor je genialno komponiranje tehnično izpiljenih melodij, ki poslušalca dvignejo s tal in skozi oblake popeljejo v svet izven meja otipljivega. Ta fenomenalna zasedba se je po več kot petih letih od svojega nastopa na slovenskih tleh na Metalcampu 2007 k nam vrnila v okviru klubske turneje, na kateri predstavlja svojo najnovejšo mojstrovino, album March Of Progress.
Progresivni paket naj bi sicer vseboval še dve predskupini, Enochian Theory in Cryptex, vendar je v zadnjih dneh pred koncertom prišlo do hudih produkcijskih zapletov, ki pa so se razpletli relativno dobro, saj so spričo odpovedi nastopa Enochian Theory zvezdniki večera Threshold napovedali skoraj dve uri dolgo setlisto, Cryptex pa so poskrbeli za ogrevanje kar z bolj kot ne spontanim akustičnim nastopom. Tako je, ob 21h so člani banda, ki se opredeljuje kot progresivni folk rock, pred vhodom v Orto Bar v roke vzeli akustične inštrumente, bobnar pa je za tolkalo uporabil kar prazen kovček, in odigrali kratek, a nadvse zanimiv ogrevalni set skladbic, ki so ga zaključili z a cappella komadom.
Žal tega nastopa ni uspelo ujeti vsem obiskovalcem, kajti napovedana (popravljena) časovnica koncerta se je tik pred zdajci prestavila na pol ure prej in tako je glavni band večera mali oder v dvorani zavzel že ob pol desetih. Šestčlanska ekipa je sestavila prav zanimiv repertoar skladb, na katerem je bila približno vsaka druga z novega ploščka, ostale pa so predstavljali hiti s praktično vseh albumov v njihovi diskografiji, z nekoliko večjim poudarkom na predzadnji plošči, Dead Reckoning (2007), na kateri je glasilke napenjal zdaj že pokojni vokalist Andrew »Mac« McDermott. Ta je band tistega leta nenadno zapustil tik pred turnejo, zato je na njegovo mesto vskočil eden njegovih predhodnikov, Damian Wilson, ki je pel na albumih Wounded Land (1993) in Extinct Instinct (1997), ter se po turneji skupini tudi uradno zopet pridružil. Na omenjenem Metalcampu zaradi nepričakovane ponovne odrske aktivnosti besedil, ki jih ni bil vajen, še ni znal dobro na pamet in si je malo pomagal s plonkiči, tokrat pa je svoj nastop izvedel, kot se spodobi. Fenomenalni vokalist, čigar pročelje po novem kiti »bitchin'« brada, je izkoristil vsako priložnost, da je lahko s prostorsko pomanjkljivega odra zabredel v ne ravno nagneteno publiko, ki se je presenečeno umaknila, kot bi spustil lisico med kokoši, potem pa strnila nazaj, kot bi med taiste kokoši vrgel pest koruze. Vzdušje v nekoliko manjši dvorani, kot so je Threshold vajeni, je bilo bolj prijateljsko, bolj intimno in tudi Damian je dejal, da je prijetno domače, kot bi povabil skupino ljudi k sebi domov. Tako je nenehno vzdrževal vesel, energičen in topel odnos z obiskovalci, pa najsi bo to z neposrednimi simpatičnimi nagovori ali stiskanjem rok, s tem pa prepustil luč in odrski prostor kolegom v bandu, kar je bilo vsekakor še posebej na mestu med instrumentalnimi deli. Ti za razliko od drugih progresivnih metal bandov pri Threshold niso moteči niti razvlečeni, predvsem pa nastop ne vsebuje raznovrstnih mašil (premori, intri, intermezzi itd.) in dolgotrajnih pozerskih solaž. Posamezni člani raje svoje znanje in sposobnosti pokažejo brez kvarjenja celovitosti komadov, v obliki redkih nekajsekundnih segmentov večje izpostavljenosti, še bolj pa s harmoničnostjo vseh inštrumentov skupaj. Na tem mestu je treba ponovno omeniti glavni povezujoči inštrument, glasilke Damiana Wilsona. Ta vse skladbe odpoje nadvse vestno in čutno, česar ne izraža zgolj njegov vokal, temveč celotna pojava in (pod)odrska prezenca, kar je še posebej prišlo do izraza pri Hollow in Pilot In The Sky Of Dreams. Pred slednjim je pevec med publiko »iskal« kakega novega vokalista za band, pri tem pa omenil, da ko je slišal ploščo Dead Reckoning, na kateri se nahaja, je šele zares spoznal, kako izjemen band so Threshold, in da je to verjetno glavni razlog, zakaj se je z veseljem vrnil v zasedbo. Skupina nas je popeljala naprej po repertoarju preko Ashes in Angels do najnovejšega singla Staring At The Sun, potem pa svoj nastop prerano zaključila z energičnim Slipstream. Tako smo (glede na natisnjeno setlisto) ostali brez Light And Space in The Rubicon, a je publiki vseeno uspelo z bučnim vzklikanjem in ploskanjem, s kakršnim je bil band pospremljen ob prav vsakem komadu, izboriti še Long Way Home, ki je zaključil fantastični večer. Nastop Threshold je tako trajal nekaj čez uro in pol, kar sicer ni napovedani »skoraj dve uri«, a žal naj bi imel Damian probleme z glasom in kaj dosti več od sebe ni mogel dati.
Ni kaj, Threshold so band brez primere, ki že dve desetletji v svoji glasbi ponuja najboljše lastnosti progresivnega metala, medtem ko se negativnih plati pridno otepa. Nekateri nepoznavalci bi sicer rekli, da si njihovi komadi zvenijo preveč podobno, a mislim, da pri progresivi to že po definiciji ni mogoče. Tudi zvok v Orto Baru je bil dober, kar je za ta žanr malodane nujnost, le v ozadju pri šanku je bil morda nekoliko zadušen. Izbira merchandisea je bila zelo pestra, saj se je raznovrstna roba ob steni raztezala po skoraj celi dolžini dvoranice. Razočaranje nad koncertom prinaša le številčnost publike, saj bi si band take kvalitete tudi v Sloveniji zaslužil igrati v veliko večji dvorani (vsekakor pohvalno, da se je zadeva sploh odvila), če pa vzamemo v obzir še dejstvo, da jim je dan prej odpadel nastop v Italiji in so spričo tega velik procent publike tvorili obiskovalci iz tujine, je ta aspekt še toliko bolj negativen.
Vsekakor pozivam vse bralce, ki jim je ta zvrst glasbe pri srcu, da Threshold preposlušajo in jih tudi izkusijo ob naslednji priliki, na katero, upam, ne bo treba čakati naslednjih pet let. Sicer je 2013 še v povojih, ampak, jebiga, kljub temu si drznem trditi, da je bil to progresivni koncert leta!

Fotogalerija
Ogled fotogalerije
SORODNE VSEBINE:
20. 9. 2006Threshold / Novice
KONCERTI & FESTIVALI
28. 3. 2024
Inferno Metal Festival 2024
Rockefeller / John Dee / Sentrum Scene, Oslo, Norveška
28. 3. 2024
KoD: Glista, Prototype 5, Black Camo
Menza pri koritu, Metelkova, Ljubljana
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija